News
Serviciile juridice de reprezentare a țării în arbitrajele internaționale – asumarea controlată a angajamentelor
Achiziția serviciilor juridice privind reprezentarea legală a statului sau a unei autorități publice în cadrul unei proceduri de arbitraj sau de conciliere desfășurate într-un alt stat sau în fața unei instanțe internaționale de arbitraj sau de conciliere ori în cadrul unor proceduri judiciare în fața instanțelor, a tribunalelor sau a autorităților publice ale unui alt stat sau în fața instanțelor judecătorești sau a instituțiilor internaționale, se va efectua prin asumarea angajamentelor multianuale.
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința din 20 martie curent proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Regulamentului privind asumarea angajamentelor (aprobat prin HG nr.652/2023).
După cum a explicat ministrul Finanțelor, Petru Rotaru, achiziționarea serviciilor juridice nu cad sub incidența Regulamentului vizat, însă luând în considerare interesele statului în vederea reprezentării eficiente în fața unui arbitraj internațional, dar și necesitatea încadrării în limitele legale, se consideră oportună completarea lista de achiziții eligibile cu un punct nou în acest sens.
Această modificareva permite asumarea controlată a angajamentelor pentru serviciile juridice de reprezentare a țării în arbitrajele internaționale, termenele cărora depășește un an bugetar, a adăugat ministrul.
Totodată, la etapa actuală scopul proiectului este de a reglementa necesitatea stringentă privind asumarea angajamentelor multianuale pentru Ministerul Justiției, Ministerul Energiei și Agenția Proprietăți Publice.
Autoritățile publice centrale în procesul de asumare angajamentelor multianuale vor fi responsabile de estimarea cheltuielilor necesare, precum și de înaintarea propunerilor de cheltuieli în procesele de elaborare a Cadrului bugetar pe termen mediu și a bugetelor anuale.
În sensul Regulamentului menționat noțiunea „angajamente multianuale” semnifică suma viitoarei obligațiuni de plată, sub rezerva îndeplinirii condițiilor contractului/contractelor pentru achizițiile de bunuri, lucrări și servicii a căror perioadă de realizare este mai mare de un an, în limitele cheltuielilor prognozate în acest scop pe anii respectivi.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
540 views
The date of publishing:
21 March /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Persoană juridică
Tags:
conciliere | angajati | asistenta juridica
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.