News
Suprafața firmei care nu constituie publicitate exterioară ar putea fi extinsă
Pentru consultări publice este propus un nou proiect de lege ce are ca scop facilitarea activității mediului de afaceri (pachetul de lege nr.VII). Acesta conține propuneri de modificări la circa 20 de acte normative și are ca scop eliminarea barierelor administrative, cerințelor și sancțiuni nejustificate sau depășite.
La moment, Legea cu privire la publicitate nr. 62/2022 în art.30 alin. (1) și (2) prevede că nu constituie publicitate exterioară și nu necesită autorizație pentru dispozitiv publicitar: firma1 cu o suprafață maximă de 1 m2 și vitrinele localurilor de comerț și de prestări de servicii, amenajate cu mărfuri comercializate și iluminate pe timp de noapte. Orice alte imagini și/sau inscripții amplasate pe un local de comerț sau de prestări de servicii, cu excepția celor prevăzute la alin. (1), se consideră publicitate şi se autorizează în modul stabilit.
În acest sens, mediul de afaceri consideră că suprafața maximă actuală reglementată de 1 m2 este una insuficientă și nu permite agenților economici să încadreze majoritatea informațiilor care se doresc a fi comunicate, inclusiv ținând cont de obligațiile impuse prin lege, în ceea ce privește conținutul firmei de la locurile de comerț. Astfel, se propune ca această suprafață să fie extinsă până la 3 m2.
Suprafața de 3 m2 a firmei ar fi una suficientă pentru difuzarea completă a informațiilor la locurile de comerț și nu ar putea fi considerată excesivă din perspectiva aspectului estetic și architectural, consideră autorii proiectului.
Precizăm, cota taxei pentru dispozitivele publicitare se stabilește de autoritatea administrației publice locale (consiliul local) conform locului amplasării obiectului impunerii – în lei anual pentru fiecare metru pătrat al suprafeței feţei (feţelor) dispozitivului publicitar, conform art. 292 alin. (2) și anexa la Titlul VII al Codului fiscal.
Prevederile actuale în domeniul publicății mai prevăd că dispozitivele publicitare fixe au statut de construcţii provizorii şi sunt demontate de către titularul autorizației pentru dispozitiv publicitar în termen de 15 zile lucrătoare de la expirarea termenului de valabilitate sau anulare a autorizaţiei pentru dispozitiv publicitar. În acest caz, autorii propun să se țină cont de o excepție și anume a cazului când termenul de valabilitate al autorizației a fost prelungit sau este în proces de prelungire în conformitate cu Legea nr.160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător.
Totodată, se propune abrogarea normei conform căreia în cazul în care cererea de solicitare a unei noi autorizații pentru dispozitiv publicitar este depusă cu cel mult 90 de zile și cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate al autorizației în vigoare, titularul acesteia are drept prioritar pentru eliberarea unei noi autorizații pentru aceeași locație.
Afișarea imaginilor publicitare pe/în vehiculele aflate în trafic interraional sau internațional de pasageri sau de mărfuri, se efectuează la moment pe bază de contracte încheiate cu proprietarii acestora, în baza autorizației eliberate de autoritatea administrației publice locale pe al cărei teritoriu este înregistrat respectivul vehicul și a avizului prealabil eliberat de poliție. Autorii proiectului propun eliminarea autorizației APL în acest caz, considerând că ar ar fi suficient doar avizul poliției. Similar, se propune imaginile publicitare pe taximeter și pe vehiculele destinate publicității să fie afișate în baza avizului eliberat de poliție.
Proiectul poate fi consultat până la 29 aprilie.
____
1 În sensul Legii cu privire la publicitate, firmă reprezintă o inscripție amplasată pe imobilul în care își desfășoară activitatea un comerciant sau într-un loc adiacent, special amenajat, având ca obiect denumirea, marca comercială, logotipul/emblema, programul de activitate și/sau genurile de activitate ale comerciantului respectiv și, după caz, elemente de design şi aranjament artistic/architectural.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1236 views
The date of publishing:
22 April /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
servicii publicitate | firma | suprafata
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.