News
Unde se pot adresa consumatorii de servicii financiare pentru a sesiza neregulile?
Ieri, 11 septembrie 2023, Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) a lansat Linia telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare. Astfel, cetățenii sunt îndemnați să sune la numărul de telefon 022 85 95 95 pentru sesizarea neregulilor în raport cu respectarea drepturilor în calitate de consumatori de servicii financiare. Telefonul consumatorului va funcționa de luni până vineri între orele 08:30 și 17:30, fiind apelabil din orice rețea la tarif obișnuit.
În ce situații puteți contacta Linia telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare?
Consumatorii pot semnala diverse situații, cum ar fi:
- practicile și clauzele abuzive aferente contractului de asigurare;
- refuzul nejustificat în achitarea despăgubirii/indemnizației de asigurare;
- nerespectarea termenului de achitare a despăgubirii de asigurare;
- exercitarea necorespunzătoare de către asigurător a obligațiilor sale;
- nerespectarea procedurilor de constatare a pagubelor;
- tergiversarea soluționării cererilor de despăgubire;
- orice alte acțiuni neconforme ale societăților de asigurare/intermediarilor în asigurări în relația cu clienții;
- calculul privind datoria restantă aferentă contractelor de credit încheiate cu organizațiile de creditare nebancară (OCN);
- dezacordul față de calculul penalităților aferente contractelor de credit încheiate cu OCN;
- aplicarea actelor normative privind deținerea acțiunilor;
- convocarea adunărilor generale ale acționarilor;
- respectarea drepturilor acționarilor;
- solicitarea informațiilor privind fondurile de investiții în proces de lichidare;
- procedura de retragere obligatorie.
De asemenea, puteți contacta serviciul dat și dacă aveți neclarități sau întrebări cu privire la legislația ce reglementează acest domeniu sau dacă doriți să împărtășiți opiniile/sugestiile dvs. cu privire la îmbunătățirea serviciilor financiare.
Notă: Amintim că de la 1 iulie 2023, CNPF este responsabilă de supravegherea și protejarea drepturilor consumatorilor de servicii financiare pe domeniile de asigurări, creditare nebancară, piața de capital, iar începând cu 1 ianuarie 2024 pe toate serviciile financiare: sector bancar, prestatorii de servicii de plată, unitățile de schimb valutar.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
655 views
The date of publishing:
12 September /2023 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
Comisia Naţională a Pieţei Financiare | servicii financiare
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.