Новости
Delegarea salariaţilor: mediul de business și autoritățile discută despre actualizarea cadrului normativ
Delegarea salariaților în interes de serviciu este un subiect actual atât pentru mediul de business, care dorește simplificarea procedurilor, precum și pentru autorități, intenția cărora este asigurarea unui cadru normativ transparent și eficient.
În acest sens, în cadrul Grupului de lucru nr. 4 „Perfecționarea procesului de delegare a salariaților” pe platforma Ministerului Finanțelor, condus de secretara de stat, Olga Golban, au fost discutate propunerile de modificare a Regulamentului cu privire la delegarea salariaţilor entităţilor din Republica Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2012.
În cadrul evenimentului, secretara de stat a menționat că Ministerul este deschis pentru a analiza toate modificările propuse de membrii Grupului de lucru, astfel încât prevederile ce se referă la delegarea și deplasarea angajaților să fie clare și ușor de implementat de către business.
Ședința s-a deșfășurat în formatul unui atelier de lucru, în cadrul căruia reprezentanții mediului de afaceri au formulat propuneri de îmbunătățire a cadrului normativ privind delegarea, ce vizează: revizuirea conceptului documente de călătorie, regimul diurnei în cazul angajaților din cadrul parcurilor IT, delegarea fondatorului entității, precizarea termenului delegării în concordanță cu prevederile Codului muncii, revizuirea sistemului cheltuielilor pentru transport etc.
În opinia participanților la discuții, cadrul normativ privind delegarea salariaților necesită a fi actualizat la situația actuală:
Diana Ilicciev - contabil-șef, Victoriabank: cea mai importantă modificare care trebuie efectuată cât mai urgent la Hotărârea nr.10 constă în simplificarea documentării, ținând cont de aspecte precum globalizarea businessului, munca la distanță, atragerea investitorilor străini, gestionarea activității unei întreprinderi de la distanță. De fapt, ne referim la extinderea obiectului reglementat de Hotărârea nr. 10, prin prisma proceselor dinamice care au loc în business, cum ar fi documentarea electronică, eliminarea numerarului din economie etc.
Svetlana Slobodeanu - auditor, contabil certificat internațional CIPA: trebuie, în primul rând, schimbată abordarea – să lăsăm la discreția businessului să-și gestioneze în mod individual limitele pentru diferite tipuri de cheltuieli, inclusiv pentru componentele de delegare. De asemenea, este necesară liberalizarea documentării în cazul delegării angajaților pentru că normele prevăzute la moment de cadrul normativ sunt depășite de realitatea economică în care trăim.
Ion Sova - contabil, Confederația Națională a Patronatelor: patronatele salută deschiderea Ministerului Finanțelor pentru modificarea acestei hotărâri, deoarece normele de diună nu au fost actualizate de foarte mult timp, iar la impactul inflației de astăzi este stringent de efectuat aceste modificări și adaptate la situația reală. Totodată, este necesară și eliminarea elementele birocratice din cadrul controalelor fiscale în partea ce vizează compensarea cheltuielilor de delegare.
În perioada 24-28 aprilie curent este preconizată o altă ședință a Grupului de lucru nr. 4, pentru a fi discutat următorul pachet de modificări la Hotărârea nr.10/2012, ce include cheltuielile de locațiune, achitarea diurnelor și a altor cheltuieli de delegare etc.
Reamintim, în luna martie curent, în cadrul ședinței de relansare a Consiliului Consultativ al Ministerului Finanțelor în domeniul impozitelor și taxelor, ce reunește experți fiscali și vamali din sectorul public și cei din sectorul privat, au fost create 4 grupuri de lucru, printre care și grupul de lucru din domeniul perfecționării procesului de delegare a salariaților.
La subiectul delegării angajaților, vă propunem să consultați și următoarele articole publicate anterior de Monitorul fiscal:
Ghid cu privire la detașarea salariaților
Правовые гарантии при направлении работников в служебные командировки
Правовые гарантии при направлении работников в служебные командировки (III)
Учреждения:
Министерство финансов Республики Молдова | Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
1130 просмотры
Дата публикации:
19 Апрель /2023 08:57
Catalogul tematic
Новости
Ключевые слова
noutati
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии