Новости
Regulament special: achizițiile publice pentru prevenirea şi controlul COVID-19
Odată cu publicarea Regulamentului și intrarea acestuia în vigoare, prevederile acestuia se vor aplica în exclusivitate procedurilor de achiziții publice necesare pentru prevenirea şi controlul infecției COVID-19 inițiate pe perioada stării de urgență în sănătate publică, declarată prin Hotărârea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr.10 din 15 mai 2020.
Totodată, pentru contractele de achiziții publice necesare pentru prevenirea și controlul infecției COVID-19, a căror valoare estimată (fără TVA) va fi mai mică decât pragul indicat supra, vor continua să se aplice prevederile Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, aprobat prin HG nr.665/2016.
Proiectul noului regulament prevede că, pentru procedurile de achiziție publică, perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare în Buletinul achizițiilor publice și data-limită de depunere a ofertelor este de cel puțin 10 zile pentru procedura de licitație deschisă sau licitație restrânsă. În aceste condiții, autoritatea contractantă va organiza și realiza procesul de comunicare cu operatorii economici, inclusiv depunerea ofertelor și clarificărilor, prin SIA „RSAP” sau pe suport de hârtie în cazul lipsei funcționalităților în SIA „RSAP”, iar în cadrul procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare – și prin e-mail.
Pentru a diminua termenul de achiziție a bunurilor și serviciilor, orice operator economic va fi în drept să solicite explicații privind documentația de atribuire în decurs de 5 zile, care se va calcula de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire. La rândul său, autoritatea vafi obligată de a răspunde la această solicitare în termen de până la 2 zile lucrătoare de la primirea solicitării.
Proiectul propune ca Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor să fie obligată de a soluționa în fond contestația în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii ei, iar în situația incidenței unei excepții care împiedică examinarea în fond a contestației, conform art. 86 alin. (1) din Legea nr.131/2015, să se expună pe marginea acesteia în termen de 5 zile. În cazuri temeinic justificate, termenul de soluționare a contestației va putea fi prelungit o singură dată cu 5 zile.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
1346 просмотры
Дата публикации:
16 Июнь /2020 08:01
Catalogul tematic
Новости
Ключевые слова
achizii publice | Proiect | regulament | monitorul.fisc.md
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии