Новости
SI „Protecția Socială”, bază de date unificată pentru gestionarea sistemului public de asigurări sociale
Crearea unei baze de date unificate şi sistematizate privind gestionarea sistemului public de asigurări sociale din Republica Moldova va fi posibilă prin implementarea Sistemului Informațional „Protecția Socială”. Sistemul va permite o abordare unificată a proceselor de administrare a conturilor personale ale persoanelor asigurate și plătitorilor și a proceselor asigurării/oferirii pensiilor și prestațiilor sociale.
Proiectul hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului a fost aprobat astăzi, 16 noiembrie, în cadrul ședinței Executivului.
În calitate de posesor al sistemului este desemnată Casa Națională de Asigurări Sociale, care va asigura implementarea, funcționarea și dezvoltarea continuă a acestuia. Funcția de bază a SI „Protecția Socială” este asigurarea informațională a evidenței plătitorilor și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat, în baza cărora se determină obligația la BASS, dreptul şi cuantumul tuturor tipurilor de pensii și prestații sociale, evidența plății acestora, precum și asigurarea rapoartelor operative, statistice și analitice aferente veniturilor şi cheltuielilor BASS.
Ca urmare, sistemul va asigura:
- evidența plătitorilor de contribuții și a obligațiilor acestora;
- evidența nominală a persoanelor asigurate și evidența individuală a contribuțiilor de asigurări sociale;
- recepționarea de la Serviciul Fiscal de Stat și prelucrarea indicatorilor aferenți declarațiilor privind evidența nominală a asiguraților și a declarațiilor privind calcularea și utilizarea contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii;
- recepționarea zilnică de la Trezoreria de Stat și prelucrarea plăţilor încasate în BASS, precum și restituirea sumelor din buget;
- stabilirea pensiilor și prestațiilor de asigurări sociale, precum și altor prestații sociale conform cadrului normativ;
- evidența beneficiarilor de pensii și prestații de asigurări sociale, precum și altor prestații sociale conform cadrului normativ;
- evidența plății pensiilor și prestațiilor de asigurări sociale, precum și altor prestații sociale conform cadrului normative;
- managementul datelor/rapoartelor operaționale, statistice și analitice privind veniturile și cheltuielile BASS.
Sistemul va putea fi utilizat și de persoanele asigurate care au fost înregistrate în sistemul public de asigurări sociale, dar și de solicitanții/beneficiarii de pensii și prestații sociale.
În vederea realizării procesului de furnizare de date, SI „Protecția Socială” interacționează cu alte sistemele informaționale de stat prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate (MConnect).
Proiectul de hotărâre este elaborat în vederea atingerii obiectivului de modernizare a serviciilor publice prin reproiectarea SI „Protecția Socială”, care este condiţionată de necesitatea implementării noilor modele de prestare a serviciilor publice ale CNAS. Reproiectarea SI „Protecția Socială” va oferi Casei Naționale de Asigurări Sociale o soluţie software eficientă, fiabilă şi modernă, ce va fi utilizată în calitate de mecanism unic, în special, pentru evidența plătitorilor de contribuții și obligațiilor acestora la BASS, se menționează în nota proiectului.
Dezvoltarea sistemului necesită pentru anul 2023 un buget în valoare de 16.808,4 mii lei, pentru anul 2024 bugetul estimat fiind de 20.800,0 mii lei, iar pentru anul 2025 se prognozează un buget în valoare de 3.411,2 mii lei. Activitatea urmează a fi finanțată din contul mijloacelor proiectului „Modernizarea serviciilor publice”, implementat de Agenția de Guvernare Electronică în conformitate cu Acordul de finanțare dintre RM și Asociația Internațională pentru Dezvoltare și cu Acordul de împrumut dintre RM și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Учреждения:
Национальная Касса Социального Страхования РМ | Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
824 просмотры
Дата публикации:
16 Ноябрь /2022 15:46
Catalogul tematic
Государственное социальное страхование | Электронные услуги | Новости
Ключевые слова
protectie sociala | sistem electronic
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии