BGPF

29.1.16.3 Care este modul și documentele necesare pentru înregistrarea activității independente de către persoanele fizice?

În conformitate cu prevederile art.697 alin. (2) din Codul fiscal, dreptul la aplicarea regimului fiscal al persoanelor fizice ce desfășoară activitate independentă se realizează prin cererea depusă de către contribuabil la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat.
 
 
Astfel, persoanele fizice pentru a-și înregistra activitatea independentă urmează să se deplaseze la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în a cărui rază teritorială de deservire își au adresa de domiciliu, pentru depunerea Cererii de înregistrare/actualizare a datelor/încetare a activității independente conform anexei nr. 1 la Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 2 din 9 ianuarie 2017, cu anexarea următoarelor documente:
 
 
copia buletinului de identitate;
 
documentul ce atestă procurarea a ECC de pe piața internă (factura fiscală).
 
În cazul în care contribuabilul dispune de semnătură electronică sau mobilă, acesta are posibilitatea să înregistreze Cererea on-line, prin accesarea portalului www.sfs.md, în cadrul SIA “Cabinetul personal al contribuabilului” serviciul SIA “e-Cerere”.

Ordinul SFS nr. 426 din 15-11-2023

Data publicării:

17 Noiembrie /2023 13:45

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon