BGPF
10.1.46 Ce documente se anexează la cererea de eliberare/prelungire a patentei de întreprinzător?
Potrivit art. 4 alin. (5) din Legea nr. 93-XIV din 15 iulie 1998 cu privire la patenta de întreprinzător (în continuare - Lege), la cererea de eliberare sau de prelungire a patentei se anexează documentele confirmative de achitare a contribuţiei de asigurare socială de stat pentru întreaga perioadă solicitată de desfăşurare a activităţii în baza patentei de întreprinzător sau actele care confirmă scutirea de plata contribuţiei, precum şi documentele ce confirmă statutul de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală.
Suplimentar, potrivit prevederilor aceluiași articol din Lege, în cazul desfășurării unor anumite genuri de activitate corespunzător anexei la Lege, solicitantul urmează să prezinte documentele, după cum urmează:
- copia de pe diplomă sau de pe alt act privind studiile ce confirmă nivelul de calificare, pentru genurile de activitate corespunzătoare poziţiilor: 2.5, 2.6, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16 și 2.49, 2.52 și 2.53 din anexa la Lege;
- copia extrasului din registrul bunurilor imobile sau din registrul de evidenţă a gospodăriilor populaţiei aferente casei rurale care va fi folosită în cadrul activităţi respective, pentru desfăşurarea activităţilor menţionate la poziţia 2.50 “Servicii de cazare şi masă prestate de proprietarii caselor rurale” din anexa la Lege;
- cazierul judiciar şi cel contravenţional, declaraţia pe proprie răspundere că nu este decăzut din drepturile părinteşti prin hotărâre definitivă a instanţei de judecată, concluzia medicală pentru admiterea la serviciul de îngrijire a copilului, eliberată de medicul de familie conform formularului aprobat de Ministerul Sănătăţii, pentru desfăşurarea activităţilor menţionate la poziţia 2.52. „Servicii alternative de îngrijire a copilului – servicii de îngrijire individualizată a copilului” din anexa la Lege;
- cazierul judiciar şi cel contravenţional, declaraţia pe proprie răspundere că nu este decăzut din drepturile părinteşti prin hotărâre definitivă a instanţei de judecată, concluzia medicală pentru admiterea la serviciul de îngrijire a copilului, eliberată de medicul de familie conform formularului aprobat de Ministerul Sănătăţii, copia de pe extrasul din registrul bunurilor imobile sau, după caz, de pe contractul de locaţiune a imobilului care va fi folosit în cadrul activităţii respective, declaraţia pe proprie răspundere că nu locuieşte împreună cu persoane care au fost condamnate pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni sau contravenţii contra libertăţii, cinstei şi demnităţii persoanei, pentru desfăşurarea activităţilor menţionate la poziţia 2.53. „Servicii alternative de îngrijire a copilului – servicii de îngrijire a copilului de tip familial” din anexa la Lege.
De rînd cu toate actele necesare în vederea primirii patentei, este necesar de a se prezenta şi documentul care confirmă achitarea taxei pentru patentă, în cuantum corespunzător termenului solicitat, la contul bugetului local de la locul preconizat pentru desfăşurarea activităţii în bază de patentă.
(Modificare în baza generalizată a practicii fiscale în temeiul modificărilor efectuate prin Legea nr. 34 din 02.03.2023 cu privire la modificarea Legii nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător (în vigoare 21.06.2023, Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 92 art. 138 din 21.03.2023))
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
Data publicării:
26 Iunie /2023 11:03