BGPF

34.2.2 Cum se face fiscalizarea echipamentelor de casă și de control?

Modul de înregistrare a echipamentelor de casă și de control este stabilit în Regulamentul cu privire la modul de evidență și sigilare a echipamentelor de casă și de control, aprobat prin Ordinul directorului SFS nr. 632/2020.

Astfel, fiscalizarea mașinii de casă și de control/imprimantei fiscale (în continuare MCC/IF) este operație prin care memoria fiscală a MCC/IF devine activă (regim de funcționare a MCC/IF care asigură înregistrarea datelor fiscale în memoria fiscală și transmiterea concomitentă către sistemul informațional al SFS – regim fiscal).

Fiscalizarea MCC/IF se face de către centrele de asistență tehnice pentru MCC/IF.

La fiscalizează MCC/IF centrul de asistență tehnică efectuează următoarele acțiuni:

a) notifică I.P. „Centrul Tehnologii Informaționale în Finanțe” privind acordarea accesului la adresa IP statică;

b) verifică capacitățile funcționale și de transmitere a documentelor emise/generate de MCC/IF (bon de casă emis la fiscalizare, bon de casă/document fiscal, bon de serviciu introducere/extragere de numerar, Raport de închidere zilnică (Raport Z), Raport de verificare (Raport X)) în SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor” imediat după formarea acestora;
c) introduce în memoria fiscală a MCC/IF numărul de înregistrare atribuit de Serviciul Fiscal de Stat, cu transmiterea în SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor” a bonului de casă emis de MCC/IF la fiscalizarea acesteia;
d) aplică sigiliul de protecție pe carcasa MCC/IF.

Fiscalizarea sistemului informatic cu sau fără dispozitive electronice destinate pentru înregistrarea operațiunilor de casă, fără imprimante fiscale (în continuare – sistemul informatic) sau a dispozitivului electronic constă în atribuirea de către subdiviziunea SFS, la înregistrarea sistemului informatic sau dispozitivului electronic a unui număr unic de identificare în Sistemul Informațional al Serviciului Fiscal de Stat (SISFS) pentru transmiterea informației la serverul SFS despre operațiunile de plată efectuate (în continuare procedura de integrare în sistemul informatic „Gateway Fiscal”/sistemul informatic valutar/ Sistemul Informațional Automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor”).

La fiscalizează sistemul informatic sau a dispozitivului electronic I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” sau prestatorii serviciilor de plată:

a) verifică capacitățile funcționale și de transmitere a documentelor emise/generate de sistemul informatic (document fiscal emis la fiscalizare, bon de casă/document fiscal, bon de serviciu introducere/extragere de numerar, Raport de închidere zilnică (Raport Z), Raport de verificare (Raport X)) în SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor” imediat după formarea acestora;
b) introduce în sistemul informatic şi/sau dispozitivul electronic numărul de înregistrare atribuit de SFS, cu transmiterea în SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor” a documentului fiscal emis de sistemul informatic la fiscalizarea acestuia.

Contribuabilul va înregistra sistemului informatic cu sau fără dispozitive electronice destinate pentru înregistrarea operațiunilor de casă, fără imprimante fiscale, pentru fiecare unitate structurală aparte.

Menționăm că Regulamentul cu privire la exploatarea echipamentelor de casă și de control pentru efectuarea decontărilor în numerar și/sau prin alt instrument de plată, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 141/2019, definește unitate structurală – unitate de afaceri din cadrul contribuabilului, staționară și/sau mobilă.

Ordinul SFS nr. 413 din 03-11-2022

Data publicării:

26 Iunie /2023 09:51

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon