23
02 2015
740

Nivelul de satisfacție față de serviciile electronice publice crește proporțional cu accesarea acestora online

A crescut nivelul de satisfacție privind calitatea serviciilor accesate online, se arată în studiul “Percepția, asimilarea și susținerea, de către populație a e-Transformării Guvernării în Republica Moldova”.

Gradul de satisfacție față de de serviciile online printre utilizatorii acestora a crescut în comparație cu anul precedent și a înregistrat 66.3%

Cel mai des serviciile sunt solicitate de conducătorii de toate nivelurile (54% respondenți), de către specialiștii cu nivel superior de calificare, lucrătorii calificați în agricultură(fiecare dintre aceste grupuri au înregistrat aproape 40% răspunsuri). Cel mai puțin au solicitat serviciile publice elevii/studenții (21%), respondenții din Nordul țării (23%), vîrstnicii de 66-74 ani și persoanele care au declarat că nu lucrează/caută de lucru (25%)

Metoda online integral este mai frecvent utilizată de către conducătorii de toate nivelurile (24%), specialiștii cu nivel superior de calificare (12%), persoanele cu nivel de venituri peste 6000 lei (12%), persoanele cu studii superioare și locuitorii capitalei (10%).

Populația de la sate continuă să opteze pentru metodele tradiționale de accesare a serviciilor publice, iar locuitorii capitalei înregistrează tendințe mai pronunțate spre utilizarea modalității mixte (și online, și offline) de acces a serviciilor publice.

Studiul a fost efectuat de CBS-AXA, la comanda CGE, în perioada noiembrie-decembrie 2014 și a inclus localități din mediul rural și urban din toate regiunile țării, cu un eșantion reprezentativ de 3005 persoane. Marja de eroare este de ± 1.8%.

Mai multe detalii despre nivelul de satisfacție a cetățenilor de serviciile publice digitizate pot fi accesate înCapitolul IV din sondaj.

via | egov.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.