Știri
„e-AEO”: aplicarea criteriului de conformitate vamală și fiscală
Programul de recunoaștere reciprocă a Operatorilor Economici Autorizați (AEO) între Republica Moldova și Uniunea Europeană se aplică începând cu 1 noiembrie curent, RM devenind prima țară din regiune care obține astfel de recunoaștere. În acest context, Executivul a aprobat, în ședința din 2 noiembrie curent, proiectul hotărârii de Guvern cu privire la modificarea HG nr.647/2014 privind punerea în aplicare a secțiunilor a 271-a și a 281-a din Codul vamal.
Modificările propuse vizează punerea în aplicare a criteriului de conformitate vamală și fiscală în cadrul procedurilor de suspendare, retragere sau modificare, anulare a autorizațiilor AEO și implementarea conceptului de sistem informațional pentru gestionarea autorizației.
SI „e-AEO” reprezintă o soluție informatică, constituită din interconexiunea unui ansamblu de resurse și tehnologii informaționale, mijloace tehnice de program și metodologii, precum și infrastructură, destinată utilizatorului pentru procesarea informației și formarea resursei informaționale privind gestionarea proceselor de aplicare, eliberare a autorizațiilor AEO, monitorizare și reevaluare a condițiilor de autorizare a titularilor autorizațiilor AEO.
Astfel, procedura de eliberare, suspendare, retragere, modificare și anulare a autorizației de agent economic autorizat se va efectua prin intermediul Sistemului informațional de gestionare a autorizației AEO. Acesta va permite gestionarea automatizată a raporturilor juridice și administrative ce derivă din reglementările naționale și internaționale ale AEO ca instituție de drept și va facilita schimbul de informații în raport cu mediul de afaceri (solicitanți/titulari AEO).
Ca urmare, comunicarea dintre Serviciul Vamal și solicitant/titular, inclusiv cu privire la deciziile de eliberare, suspendare, retragere, modificare și anulare a autorizației AEO, precum și prezentarea/solicitarea actelor și informațiilor se vor efectua exclusiv electronic, prin intermediul SI „e-AEO”.
Totodată, Serviciul Vamal poate retrage, modifica sau anula autorizația AEO, dacă:
- titularul autorizației AEO suspendate nu a întreprins măsurile necesare și nu a lichidat neajunsurile depistate pentru a se conforma cerințelor până la expirarea termenului suspendării;
- există o decizie a unei autorități administrative sau judiciare care să concluzioneze că una dintre persoanele menționate: titularul autorizației AEO, angajatul responsabil de domeniul vamal al titularului, persoana împuternicită să îl reprezinte pe titular sau care exercită controlul asupra gestiunii acestuia, a comis încălcări grave sau repetate ale legislației vamale sau fiscale,
- la solicitarea titularului autorizației AEO;
- în cazul în care titularul autorizației AEO utilizează logoul pe perioada suspendării autorizației AEO.
Retragerea sau modificarea autorizației AEO va produce efecte din ziua imediat următoare datei la care decizia Serviciului Vamal a fost adusă la cunoștința agentului economic.
Conform proiectului, înainte de punerea în exploatare a SI, Ministerul Finanțelor va elabora și va prezenta spre aprobare Guvernului Conceptul SI „e-AEO” și Regulamentul de funcționare al sistemului, iar agenții economici, care la data punerii în exploatare a SI „e-AEO” vor deține respectivul statut, vor comunica cu Serviciul Vamal doar prin intermediul SI.
Implementarea proiectului nu necesită resurse financiare bugetare dat fiind faptul că, SI „e-AEO” este dezvoltat și finanțat din surse financiare externe cu suportul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
783 vizualizări
Data publicării:
03 Noiembrie /2022 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Hotarare de Guvern | statut AEO | AEO
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.