12
11 2014
1012

ANRCETI va elabora un îndrumar pentru furnizori privind măsurarea parametrilor de calitate a serviciilor de comunicaţii electronice

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) planifică să elaboreze și să publice pe pagina sa de Internet un îndrumar pentru furnizori în care va descrie procedurile de măsurare a parametrilor de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice, se arată în Raportul ANRCETI cu privire la rezultatele monitorizării parametrilor de calitate înregistraţi de către furnizori în trimestrul III al anului 2014, document publicat astăzi pe pagina electronică a ANRCETI. Autorii raportului notează că ANRCETI intenționează, de asemenea, să actualizeze anul viitor Hotărârea Consiliului de Administraţie nr.278 din 17.11.2009 privind stabilirea parametrilor de calitate pentru serviciile de comunicaţii electronice. Prin această hotărâre furnizorii au fost obligaţi să măsoare trimestrial parametrii de calitate a serviciilor prestate, să prezinte ANRCETI datele despre valorile acestor parametri și să le publice până la data de 30 a lunii următoare trimestrului de gestiune pe paginile sale de Internet și în oficiile comerciale. Conform raportului, din cei 153 de furnizori, care au abonați conectați la rețea, 105 (sau 68%) – au prezentat ANRCETI informaţiile privind parametrii de calitate a serviciilor măsuraţi în trimestrul III al anului curent, iar 48 – nu şi-au onorat această obligaţie. Din totalul de 36 de furnizori care dețin pagini proprii de Internet, 27 – au postat pe ele informațiile respective. Informațiile nominalizate, pe care ANRCETI le-a publicat tot astăzi pe pagina sa de Internet, conţin valorile parametrilor de calitate pentru un tip sau altul de servicii, măsurate de furnizori în perioada iulie – septembrie 2014, şi valorile acestor parametri recomandate de ANRCETI în hotărârea menţionată mai sus. În urma analizei informațiilor prezentate de furnizori, autorii raportului au constatat o serie de abateri de la valoarea parametrilor recomandați de ANRCETI pentru furnizarea serviciilor de telefonie mobilă, fixă, de acces la Internet fix şi de televiziune. Este vorba de nerespectarea termenelor de înlăturare a deranjamentelor în reţelele nominalizate, a termenului stabilit pentru furnizarea serviciului de acces la Internet, de depăşirea de către furnizori a limitei valorii recomandate pentru rata apelurilor către serviciul suport clienţi care au fost preluate în maximum 30 de secunde, etc. Publicarea pe site-ul ANRCETI a informaţiilor despre parametrii de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice, măsurați trimestrial de către furnizori, este un element al Campaniei de informare a consumatorilor de servicii de comunicaţii electronice, desfăşurată anul curent de ANRCETI, şi are scopul de a asigura accesul publicului la informaţiile despre nivelul de calitate a serviciilor prestate de furnizori.

via anrceti.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.