22
10 2016
368

Un aeroglisor ce va transporta pasageri și mărfuri între mai multe localități din raionul Dubăsari a fost lansat la Molovata

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor a lansat oficial aeroglisorul, care va transporta pasageri și mărfuri între localitățile Molovata și Molovata Nouă, Corjova și Cocieri din raionul Dubăsari. Aeroglisorul poate transporta până la 40 de persoane. El a fost adus din Vladivostok, Rusia, și a costat $50 mii.

Prezent la eveniment, viceministrul MTID Sergiu Bucataru a declarat că achiziționarea aeroglisorului la un preț avantajos a fost posibilă grație negocierilor.

Portul Giurgiulești a alocat 800 mii lei, iar 300 mii lei au fost eliberate din bugetul de stat prin intermediul bacului Molovata. Astfel, suma totală a fost de 1,1 mld. lei. Prețul real a unui aeroglisor este de peste 100 mii euro. Acest aeroglisor poate traversa Nistru în condiții climaterice favorabile și nefavorabile, adică atât pe apă, cât și pe gheață, a menționat Bucataru.

La moment avem doar un singur aeroglisor, dacă va fi necesar unul suplimentar, vom examina posibilitatea procurării. Până în prezent nu a fost semnalată necesitatea procurării unui asemenea transport în alte localități. La Soroca avem mai multe opțiuni de trecere, mai multe bacuri, a explicat viceministru.

Șeful Căpiteniei Portului Internațional de mărfuri și pasageri de la Giurgiulești, Victor Andrușca, a precizat că aeroglisorul este de model Taifun 2000 A, este de producție sovietică și sunt instalate două motoare de model Honda.

Are capacitatea de 3,5 tone, adică un microbuz poate fi transportat. Merge deasupra gheței. Va fi exploatat toamna și spre primăvară, când gheața este subțire. De pe un mal pe altul se ajunge în 6-12 minute, a conchis Andrușca.

Aeroglisorul este o navă care se deplasează deasupra apei sau solului planând pe o pernă de aer creată sub carenă cu ajutorul unor ventilatoare puternice. Această pernă este formată de jeturi de aer refulat în cantitate mare și cu presiune de o instalație turbo-suflantă. Jeturile de aer sunt dirijate spre suprafața apei printr-o duză inelară așezată la periferia navei. Perna de aer are grosimi de 0,5-5 m, funcție de tonajul navei, viteză, suprafața de glisare etc. Deplasarea pe orizontală se obține printr-un sistem propulsor cu elice aeriană, sau cu un sistem de propulsie reactiv cu jet. Viteza unei astfel de nave poate fi de 100-200 km/h.

via | www.realitatea.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.