News
Digitizarea relațiilor de muncă și a procedurilor administrative
Proiectul este propus în contextul crizei pandemice COVID-19 și are ca scop facilitarea interacțiunii la distanță între Guvern, comunitatea de afaceri și consumatori. Autorii propun ca înștiințarea/aducerea la cunoștință a salariatului a unui document/act/fapt ce vizează relațiile de muncă să fie efectuată prin orice modalitate care permite confirmarea recepționării, nu doar „sub semnătură”.
Potrivit notei informative, în contextul pandemiei, obligativitatea semnăturii olografe presupune riscuri aferente contactului fizic între persoane. Totodată, această modificare ar reduce și costurile părților ce implică deplasările aferente semnării acestor acte.
Astfel, ar putea fi aduse la cunoștință salariatului, prin metode electronice sau orice altă modalitate care permite confirmarea recepţionării, toate acțiunile ce țin de perfectarea actelor la angajare (ordinul, dispoziția, decizia), transferul la o altă muncă, concedierea sau reducerea statelor de personal în cazul lichidării unității, restabilirea la locul de muncă, atragerea la muncă suplimentară, regulamentul intern etc.
Proiectul mai prevede modificări și la Codul administrativ. Astfel, este propus ca realizarea procedurii administrative prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare să devină obligatorie în toate cazurile când aceste mijloace pot fi aplicate, cu excepția cazurilor când legea stabilește altfel. Totodată, împuternicirile reprezentantului în procedura administrativă, pe lângă procură, ar putea fi consemnate și în baza semnăturii electronice.
În același timp, se prevede completarea Codului administrativ cu un articol ce va reglementa notificarea prin mijloace electronice de comunicare, care permit confirmarea recepționării acesteia și va fi echivalentă cu notificarea prin poștă convențională cu scrisoare recomandată. Confirmarea recepției notificării emisă în mod automatizat de sistemul informațional sau alt mijloc de comunicare electronică dedicat probează notificarea.
Reamintim că acest proiect a fost examinat anterior pe platforma Consiliului Economic, fiind elaborat ca urmare a aprobării de către MEI a Foii de parcurs pentru impulsionarea procesului de digitizare a economiei naționale și dezvoltare a comerțului electronic.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1258 views
The date of publishing:
20 October /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
legislatia muncii | digitizare | proiect de lege | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.