News

O serie de măsuri pentru simplificarea activității businessului se propun într-un nou pachet de dereglementare

Simplificarea documentării cheltuielilor de reprezentanță cu oferirea dreptului de deductibilitate de 50% din valoarea cheltuielilor suportate, anularea obligativității depunerii cererii de informare la Serviciul Fiscal de Stat despre decizia de lichidare a companiei, modificarea raportării privind operațiunile efectuate în cadrul angajamentelor externe - sunt câteva dintre măsurile din domeniul fiscal incluse într-un nou pachet de dereglementare. Propunerile au fost prezentate în cadrul unei ședințe pe platforma Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru.

 

După cum au explicat experții din cadrul Consiliului, în baza hărților obligațiilor și proceselor prescrise de cadrul normativ în cadrul mai multor sectoare economice, a fost elaborat un set de propuneri de modificări normative în domeniul fiscal. Această activitate a fost coordonată de Secretariatul Consiliului Economic, în consultare cu Ministrul Finanțelor și implementată de experții Asociația Businessului European.

 

Astfel, printre cele mai importante propuneri ale mediului de business, care, în opinia lor le-ar facilita activitatea, se referă la:

  • elaborarea de către SFS a Declarației pre-completate aferente impozitului pe bunurile imobiliare. După cum au explicat experții, având în vedere informația de care dispune SFS, se propune identificarea soluției tehnice de a emite declarația pre-completată în baza datelor disponibile și implementarea unui modul automatizat de înserare în declarația BIJ17 a cotei impozitului în depedență de amplasarea obiectului impunerii;
  • anularea de către SFS  a Declarației aferente taxei pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în RM;
  • elaborarea de către SFS a Declarației pre-completată aferente taxelor locale;
  • transferul responsabilității de a informa SFS despre deschiderea contului deschis în străinătate, de la agentul economic către BNM;
  • transferul responsabilității de a notifica BNM a împrumutului ce depășește 10 mii euro, de la agentul economic debitor către instituțiile financiare rezidente.

 

Amintim, prin Dispoziția prim-ministrului nr. 21 din 23 februarie 2024 a fost instituit Grupul de lucru pentru reformarea cadrului de reglementare a activității de întreprinzător, cu scopul creării unui cadru de reglementare și administrativ pentru desfășurarea activității de întreprinzător, competitiv în plan regional.

 

Obiectivele urmărite prin măsurile enumerate: o mai mare aliniere a sistemului de impozitare național la legislația UE, stabilitatea cadrului fiscal și credibilitatea acestuia, oferind mediului de afaceri un grad mai mare de siguranță, asigurarea unui tratament nediscriminatoriu și eliminarea premiselor care denaturează condițiile concurenței, îmbunătățirea disciplinei fiscale și a transparenței, stimularea întreprinderilor mici prin implementarea unui cadru fiscal care să sprijine redresarea IMM care trec prin perioade cu dificultăți din punct de vedere financiar datorită lipsei de lichidități.

 

Ce urmează?

Instituțiile publice și asociațiile de business urmează să remite Consiliului Economic propunerile de îmbunătățire a proiectului, care urmează a fi definitivat până la sfârșitul săptămânii viitoare.

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Consiliul Economic pe lângă Prim-ministru

284 views

The date of publishing:

28 November /2024 07:51

Catalogul tematic

Taxele locale | Legislație fiscală

Tags:

lichidarea întreprinderii | Taxe locale | legislația fiscala | consultari publice

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon