News
SI EMRU – sistem centralizat de evidență a resurselor umane din autoritățile publice
Evidența, la nivel național, a funcțiilor publice și a funcționarilor publici se va realiza prin intermediul unui sistem informațional de evidență și management al resurselor umane – SI EMRU. În acest sens, Cancelaria de Stat a elaborat și propune pentru consultări publice proiectul Hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice.
După cum se menționează în nota proiectului, digitalizarea proceselor operaționale aferente domeniului managementului funcției publice este prevăzută și în Strategia de reformă a administrației publice din Republica Moldova pentru anii 2023 – 2030. Astfel, documentul prevede că evidența și managementul resurselor umane din autoritățile publice va fi automatizată, iar procesele operaționale aferente domeniul managementului funcției publice vor fi digitalizate până la finele anului 2026.
La etapa actuală, serviciul public din Republica Moldova nu dispune de un sistem informațional național funcțional privind gestionarea resurselor umane în serviciul public, care ar putea să ofere informații integrate privind personalul din autoritățile publice, precum și să prezinte un instrument de lucru pentru subdiviziunile de resurse umane și/sau funcționarii publici responsabili de administrarea personalului.
Conform descrierii conceptului SI EMRU, funcționalitățile principale vor fi organizate în cinci contururi funcționale:
- Conturul funcțional „Angajat”;
- Conturul funcțional „Administrare”;
- Conturul funcțional „Instituțional”;
- Conturul funcțional „Proceduri de personal”;
- Conturul funcțional „Rapoarte”
Aprobarea Conceptului SI EMRU reprezintă o măsură indispensabilă pentru modernizarea și eficientizarea administrației publice din Republica Moldova, fiind o etapă esențială pentru crearea și dezvoltarea unui sistem informațional integrat și adaptabil, care să permită un management centralizat al resurselor umane, asigurând o bază de date unică și actualizată pentru toate autoritățile publice, se mai menționează în nota proiectului.
Proiectul poate fi consultat aici până la 21 ianuarie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
225 views
The date of publishing:
13 January /2025 09:56
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Tags:
autoritate publica | digitalizare | management resurse umane | consultari publice | sistem informaţional
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.