10
06 2015
1105

Cele mai bune căi de a atrage atenţia asupra produsului sau serviciului tău

Când o firmă doreşte să lanseze o nouă marcă sau să crească vânzările uneia deja existente, trebuie să găsească cele mai bune căi de a atrage atenţia acelei categorii de consumatori potenţial interesaţi de produsul respectiv. Acest lucru nu este atât de uşor pe cât ar putea părea. Evident, publicitatea pentru o nouă marcă de ciocolată trebuie să se adreseze oamenilor cărora le place ciocolata. Însă unii consumatori cumpără doar una sau două mărci de ciocolată, iar alţii nu au nici o preferinţă luând ce le este la îndemână. Şi, de ce ar renunţa aceştia la mărcile preferate pentru a cumpăra altceva? Aici intervin agenţiile de publicitate. Ele vor trebui să stabilească care grup de consumatori este dispus să cumpere o anumită marcă. Acest proces se numeşte „determinarea cererii". Unora dintre agenţii li s-ar putea cere să găsească consumatorii care pot fi influenţaţi să cumpere un produs de care nu sunt în mod normal interesaţi. Acest proces poartă numele de „crearea cererii". Grupurile de consumatori pot fi definite de o multitudine de trăsături: venituri disponibile, stil de viaţă, clasă socială, rasă, religie, sex sau vârstă şi din combinaţiile dintre acestea. Permutările sunt în numâr considerabil, iar fiecare combinaţie care este specifică unei anumite mârci se numeste „piaţă", iar aflarea informaţiilor despre fiecare reprezintă „studiul de piaţă". Odată ce agenţia stabileşte care anume piaţă este vizată, va trebui stabilită care formă de media este cea mai potrivită pentru atingerea ţelului. În cazul unei mici afaceri, cum ar fi un garaj sau un atelier de reparaţii casnice, aceasta îşi va face publicitate în ziarele locale sau la postul de televiziune local. Pe scară mai largă, o companie de uleiuri va avea o campanie la nivel naţional, deoarece oricine îşi va putea cumpăra marca respectivă de la benzinăria sau magazinul din colţ. Accesibilitatea la marca respectivă determină deci forma de media în care se va face publicitate. Natura pieţei este un alt criteriu important. Publicitatea pentru un atelier de reparat instalaţiile casnice într-o revistă de afaceri sau pentru lenjerie de damă la un post de desene animate nu are nici un sens. Pentru ca ţinta de piaţă să fie atinsă trebuie alese acele mijloace de presă care sunt recepţionate şi vizionate de cei vizaţi. Campania nu trebuie să vizeze neaparat întregul număr al celor potenţial interesaţi. Grupurile mici dar care au într-adevăr nevoie de produsul respectiv se pot dovedi mult mai rentabile. Pot fi vândute serii mici de calitate înaltă şi scumpe, dar profitul fiecărei vânzări să fie atât de mare încât să-l depăşească pe cel obţinut din vânzarea produselor de serie, ieftine, în număr mare. În acest caz publicaţiile dintr-un anumit domeniu sau programele de televiziune cu o audienţă specializată vor ajunge exact la ţinta dorită. La sfârşitul unei campanii, agenţia poate cere până la 15% din costurile totale, drept profit. Bineînţeles, ca să poţi face publicitate şi să angajezi agenţi publicitari trebuie să obţii beneficii. În final, însă, consumatorul este cel care plăteşte, deoarece costurile reclamei se regăsesc în preţul produselor. Cam 15% din costul produsului se regăseşte doar în publicitate, deci există o legătură directă între profitul agenţiei şi cât plăteşte consumatorul. Din postura de consumatori plătim, oare, fără să fim întrebaţi, un serviciu de care ne-am putea lipsi? Sau plătim, în cunoştinţa de cauză, pentru informaţiile şi amuzamentul produse de reclame?

via | www.contabilsef.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.