10
07 2013
756

Serviciu electronic nou pentru contribuabili: „Verificarea bonului de casă emis de unităţile de schimb valutar”!

Contribuabilii pot utiliza un nou serviciu electronic – „Verificarea bonului de casă emis de maşina de casă şi control de la unitatea de schimb valutar”, care este accesibil pe portalul serviciilor fiscale electronice — servicii.fisc.md.

Practic, fiecare contribuabil, cel puţin măcar o dată, apelează la serviciile unităţilor de schimb valutar, în scopul vânzării-cumpărării altor valute. Ulterior, cetăţenii obţin de la acestea un bon de casă emis de maşina de casă şi control la efectuarea decontărilor băneşti în numerar, ceea ce atestă operaţiunea economică şi achitarea plăţii. Totodată, prin eliberarea bonurilor de casă, unităţile de schimb valutar demonstrează consumatorilor că funcţionează în conformitate cu normele legislaţiei în vigoare.

Pentru a asigura contribuabilii despre legalitatea serviciilor prestate de instituţiile în domeniul vânzării-cumpărării valutelor străine, Serviciul Fiscal de Stat a creat un nou serviciu denumit „Verificarea bonului de casă emis de maşina de casă şi control de la unitatea de schimb valutar”, disponibil pe portalul serviciilor electronice fiscale – servicii.fisc.md

Serviciul presupune verificarea în regim on-line a informaţiei din bonul de casă, stabilind dacă această informaţie, la rândul ei, a fost transmisă prin intermediul Sistemului Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat şi dacă corespunde cu datele din bonul de casă deţinut de către beneficiar.

Datele din bonul de casă care urmează a fi introduse sunt înserate cu roşu pe mostrele afişate:

  • numărul de înregistrare a maşinii de casă şi control la organul fiscal de stat;
  • suma totală a bonului fiscal;
  • numărul bonului fiscal;
  • data emiterii bonului fiscal.

După introducerea informaţiei solicitate, contribuabilii pot accesa butonul „Verificare”, care prelucrează şi verifică datele indicate cu cele existente în baza de date. La această etapă se pot înregistra 2 situaţii:

  • bonul de casă a fost găsit iar datele acestuia coincid cu cele de pe bonul consumatorului;
  • bonul de casă nu a fost găsit. În acest caz, prin intermediul poştei electronice, către Serviciul Fiscal de Stat se expediază un mesaj pentru verificarea suplimentară a datelor din bonul fiscal indicat, iar pentru utilizator se va afişa un mesaj pe ecran cu următorul conţinut: ”Bonul cu aceste date nu există în sistem. Vă rugăm să reveniţi mai târziu, datele din sistem sînt actualizate timp de 3 ore de la eliberarea bonului de casă. În cazul în care doriţi să reclamaţi necorespunderea datelor, accesaţi butonul „Reclamaţie”.

Reclamaţia către Serviciul Fiscal de Stat poate fi depusă de către consumator în regim on-line. Astfel, accesând butonul nominalizat se deschide o interfaţă ce conţine cîteva spaţii libere în care este necesar de introdus:

  • nume/prenume;
  • e-mail;
  • subiectul reclamaţiei;
  • mesajul reclamaţiei.

Ulterior, contribuabilul alege opţiunea „Trimite” sau „Renunţă”.



Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciile electronice fiscale, apelaţi Centrul de Asistenţă şi Contact la numărul de telefon (022) 822-222 sau vizualizaţi pagina web servicii.fisc.md.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.