Search
The period of publication
at
to
Compartment page
Subcompartment page
catalogul tematic
Catalogul autorilor
Monitorul fiscal FISC.md nr.7 (84) 2023
Catalogul instituțiilor
Keyword
Search on google
Taxa pentru dispozitivele publicitare reprezintă o taxă locală prevăzută de Codul fiscal și stabilită anual de către autoritatea administrației publice locale în funcție de posibilitățile și necesitățile unității administrativ-teritoriale.
Pentru consultări publice este propus un nou proiect de lege ce are ca scop facilitarea activității mediului de afaceri (pachetul de lege nr.VII). Acesta conține propuneri de modificări la circa 20 de acte normative și are ca scop eliminarea barierelor administrative, cerințelor
Este condiționată natura mărfurilor/forma livrării la livrarea de mărfuri cu titlu gratuit în scopuri de publicitate şi/sau de promovare a vânzărilor? Este limitată mărimea deducerii cheltuielilor pentru publicitate în scopuri fiscale? În conformitate cu prevederile art. 95 alin. (2) lit.c) din Codul fiscal,
Inscripția cu denumirea companiei (firmei) este afișată pe fațada imobilului (magazinului) acesteia, suprafața ei constituind 2,6 m2. În acest caz apare întrebarea dacă aceasta (inscripția) reprezintă obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare? Apare obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare,
Din 1 ianuarie 2026 în Republica Moldova va intra în vigoare conceptul publicitatea de stat. Acest tip de publicitate are ca obiect un mesaj promoțional sau autopromoționa
Legea nr. 291/2016 cu privire la organizarea și desfășurarea jocurilor de noroc interzice orice formă de acţiuni publicitare pentru promovarea şi/sau stimularea jocurilor de noroc, inclusiv publicitatea exterioară. Totodată, în scop de informare asupra apartenenței sălilor
Stația PECO și terenul pe care aceasta se amplasează îi aparține agentului economic. Pe teritoriul stației este amplasat panoul informativ cu specificarea produselor petroliere propuse spre comercializare și a preţurilor cu amănuntul pentru o unitate
Prin Legea nr. 356/2022 pentru modificarea unor acte normative, au fost operate modificări la Codul fiscal și, în special, la modul de impozitare a veniturilor nerezidenților. În conformitate cu prevederile art. 70 din CF, condițiile generale de impozitare a nerezidenților sunt următoarele: Nerezidenţii care obţin venituri impozabile din Republica Moldova au obligaţia de a plăti impozit determinat conform modului stabilit în capitolul XI al CF
Subiecți ai impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare (taxa), conform art. 290 lit. q) din Codul fiscal, sunt persoanele fizice înregistrate în calitate de întreprinzător şi persoanele juridice, care deţin în posesie/folosinţă sau sunt proprietari ai dispozitivelor publicitare.
Dispozitivele publicitare fixe a căror instalare reprezintă lucrări de construcții care nu modifică structura de rezistență a construcției și a instalațiilor aferente se vor instala în baza notificării instalării dispozitivului publicitar, depuse în conformitate cu prevederile legislației.
Compania intenționează să cumpere și să plaseze pe fațada propriei clădiri ecrane LED (LED display) destinate pentru amplasarea propriei publicități și pentru prestarea serviciilor de plasare
Întreprinderea difuzează publicitate prin intermediul ecranelor LED care, în unele cazuri, sunt situate pe automobile, iar în altele - sunt fixate pe pereții clărilor (faţade și acoperişuri ale imobilelor). Pentru care dintre taxele locale aferente publicității în situațiile respective apare obligația de calculare și de achitare a obligațiilor fiscale?
În Parlament în calitate de inițiativă legislativă este înregistrat proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (ce vizează politica fiscală și vamală 2025), elaborat urmare a adresărilor Ministerului Finanțelor, în vederea eficientizării proceselor de administrare fiscală și
Parlamentul a votat în prima lectură inițiativa legislativă care vizează instituirea conceptului de publicitate de stat și prevede procedurile de alocare a fondurilor publice.
Publicitatea de stat are ca obiect un mesaj promoțional sau autopromoțional sau un anunț public ori campanie de informare efectuată prin plasarea, promovarea, publicarea sau difuzarea, în orice serviciu mass-media sau platformă online, de către, pentru sau în numele unei entități din sectorul public.
1) În scopul aducerii în concordanță a prevederilor Titlului VII al Codului fiscal aferente taxelor ce vizează publicitatea cu prevederile Legii cu privire la publicitate nr. 62/2022 s-au expus în redacție nouă noțiunile de ”producător de publicitate” și ”difuzor de publicitate”, precum și s-a substituit noțiunea de ”publicitate socială” cu noțiunea de ”mesaj de interes public”.
Potrivit art. 291 alin. (1) lit. c) și lit. q) din Codul fiscal, obiect al impunerii în cazul: - taxei de plasare (amplasare) a publicităţii (reclamei) sunt serviciile de plasare şi/sau difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice,
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, în scop de publicitate, tot mai multe entități desfășoară campanii promoționale. În acest sens, ne propunem să punctăm cele mai esențiale aspecte aferente acestui subiect.
Conform art. 5 pct. 38) Cod fiscal (CF), campanie promoţională este o modalitate de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii anunţate public şi desfăşurate pe o perioadă de timp limitată, cu acordarea de cadouri, premii, câştiguri, precum şi organizarea de către autorităţi şi instituţii publice a acestor activităţi în alt scop decât cel de promovare a vânzărilor.
Urmează oare a fi scutite de TVA cu drept de deducere importul serviciilor de publicitate, prin intermediul mijloacelor electronice, acordate de către un nerezident unui rezident al Republicii Moldova, în cadrul unui proiect de asistență tehnică realizat în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.246/2010?
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *