Panorama

Producătorii auto ajută ţările din Europa de Est să se reindustrializeze

Marii producători auto europeni şi asiatici se extind în Europa Centrală şi de Est, atraşi de costurile de producţie mai mici şi de forţa de lucru calificată pe care le găsesc aici. Compania sud-coreeană Hyundai a ales pentru a construi o fabrică de faruri pentru automobile în Republica Cehă, unde produce deja maşini, în timp ce companiile germane Audi şi Opel au anunţat recent, la o zi distanţă una de cealaltă, că îşi vor majora producţia în Ungaria. Tot în Cehia o companie mixtă a grupului japonez Toyota şi a fanionului industriei auto franceze, PSA Peugeot Citroën, produce câte un model Citroën, Peugeot şi Toyota. De asemenea, cehii construiesc Skoda pentru Volkswagen. Audi, care are în Ungaria cea mai mare fabrică de motoare din lume, va adăuga din august al treilea schimb la fabrica sa din oraşul maghiar Gyor pentru a face faţă creşterii cererii pentru modelele premium Audi TT Coupe şi Roadster, A3 Limousine sau A3 Cabriolet, iar Opel a început recent să fabrice motoare Flex la Szentgotthard. De altfel, Ungaria este statul est-european cu cea mai mare concentraţie de constructori auto străini. Mercedes produce la Kecskemet, în apropiere de Budapesta, modelele B-Class şi CLA-Class. În Ungaria mai este prezent din 1991 şi producătorul auto japonez Suzuki. Acesta a depăşit recent 2,5 milioane de autovehicule livrate de pe liniile de producţie din Ungaria, unde construieşte, printre altele, modelele Swift GL şi SX4 S-Cross. În Bulgaria compania chineză Great Wall Motors produce modelul Voleex C10 în parteneriat cu compania bulgară Litex Motors. Bulgaria este primul cap de pod european pentru producătorii auto chinezi. Ei spun că vor urma şi altele. În România, Automobile Dacia, deţi­nută de Renault, produce la Mioveni SUV-ul Dacia Duster, precum şi Dacia Sandero şi Dacia Logan, iar la Craiova compania americană Ford construieşte Ford B-Max. În 2013 Dacia a atins un record de producţie, de 342.610 autoturisme asamblate, în creştere cu 16% comparativ cu 2012. Ford are la Craiova o uzină cu o capacitate de producţie de 300.000 de unităţi anual, dar unde anul trecut s-au asamblat numai 68.000 de maşini din modelul B-Max. În Polonia, General Motors din SUA produce mai multe modele Fiat, iar fabrica Volkswagen din Poznan livrează Volkswagen Caddy şi Volkswagen Transporter T5.

Via | www.zf.ro

1294 vizualizări

Data publicării:

29 Iulie /2014 16:41

Etichete:

auto

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon