30
07 2014
847

România: Finanţele au rescris în sfârşit Codul Fiscal şi Codul de Procedură Fiscală

Ministerul Finanţelor a finalizat procesul de rescriere a Codului Fiscal şi a Codului de Procedură Fiscală, proiectele fiind lansate în dezbatere publică. Codul fiscal a intrat în vigoare la începutul anului 2004 şi de-a lungul timpului a suferit frecvente modificări, care au pus mediul de afaceri în dificultate. Republicarea este foarte importantă, fiind aşteptată de mult timp şi de toată lumea. Consultanţii fiscali au spus de mai multe ori că Guvernul trebuie să asigure un mediu stabil de desfăşurare a afacerilor în România, fără schimbări frecvente şi neaşteptate ale regulilor fiscale, ca în ultimii ani, stabilitatea şi predictibilitatea fiind chiar mai impor­tante şi mai benefice decât unele facilităţi fiscale. Rescrierea Codului fiscal şi a Codului de procedură fiscală presupune, în principal, reformularea prevederilor actuale, în scopul unei mai bune înţelegeri, eliminarea disfuncţionalităţilor si a eventualelor interpretări neunitare, actualizarea şi reaşezarea prevederilor articolelor, respectiv a titlurilor, pentru a răspunde atât cerinţelor mediului de afaceri, cât şi cerinţelor autorităţilor fiscale. De asemenea, prin rescrierea Codului fiscal şi a Codului de procedură fiscală se urmăreşte o abordare facilă a legislaţiei fiscale de către contribuabili şi o administrare coerentă a sistemului de impozite şi taxe. Vedeţi AICI proiectul noului Cod Fiscal Vedeţi AICI proiectul noului Cod de Procedură Fiscală Ce promite Ministerul Finanţelor prin republicarea Codului Fiscal şi Codului de Procedură Fiscală:
  • claritate şi accesibilitate în aplicarea prevederilor Codului fiscal, prin restructurarea pe baze sistematice a normelor fiscale, precum şi a celor privind procedura fiscală;
  • transparenţă în prezentarea principiilor fiscale, în definirea conceptelor, noţiunilor şi metodelor utilizate în construcţia şi administrarea coerentă a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale, reglementate de Codul fiscal, în scopul înţelegerii corecte şi evitării interpretărilor în aplicarea normelor fiscale;
  • îmbunătăţirea echilibrului între drepturile şi obligaţiile contribuabililor, pe de o parte, şi ale organelor fiscale, pe de altă parte;
  • creşterea eficienţei activităţii de administrare a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale prevăzute de Codul fiscal;
  • scăderea costurilor de administrare a impozitelor şi taxelor prevăzute de Codul fiscal, precum şi a celor de conformare suportate de contribuabili;
  • asigurarea corelării între prevederile noului Cod fiscal şi dispoziţiile noului Cod de procedură fiscală, precum şi a corelării cu legislaţia conexă;
  • simplificarea procedurilor de administrare a creanţelor fiscale.

Via | www.zf.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.