Panorama

Strategia de dezvoltare a comerţului interior a fost publicată în Monitorul Oficial

Strategia de dezvoltare a comerţului interior în Republica Moldova pentru anii 2014-2020 şi planul de acţiuni pentru implementarea acesteia pînă în anul 2016 au fost publicate în Monitorului Oficial, comunică MOLDPRES. Scopul Strategiei este asigurarea consumatorilor cu necesarul de produse şi servicii competitive prin crearea unui sistem eficient de comercializare a acestora pe întreg teritoriul ţării. Conform Strategiei, implementarea acesteia va determina sporirea vînzărilor cu amănuntul cu circa 3-4% anual şi la micşorarea dezechilibrului infrastructurii comerciale între localităţile urbane şi cele rurale cu 10-15%. De asemenea documentul prevede extinderea reţelei comerciale cu circa 50 de unităţi anual, creşterea ponderii comerţului de format modern la vînzările cu amănuntul în total pe ţară pînă la 45%. Strategia va fi implementată în două etape. Prima etapă va cuprinde perioada 2014-2016. În cadrul acesteia sînt prevăzute acţiuni de îmbunătăţire a cadrului juridic şi instituţional, estimarea resurselor de marfă şi a reţelei comerciale şi crearea ghişeelor unice teritoriale de autorizare a activităţilor de comerţ. Etapa a II-a de implementare, pentru perioada 2017-2020, include acţiuni de îmbunătăţire a infrastructurii comerciale şi modernizarea formelor de distribuţie a produselor şi serviciilor.

via www.moldpres.md

2001 vizualizări

Data publicării:

07 Decembrie /2013 14:53

Etichete:

strategie | comerţ

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon