Новости

Calitatea serviciilor de telefonie mobile va fi verificată de SNMFR

Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio (SNMFR) va desfășura timp de șase luni o amplă campanie de măsurare a parametrilor de calitate a serviciilor de comunicații electronice accesibile populației, care sunt furnizate prin rețelele publice mobile, comunică Ministerul Economiei și Infrastructurii. SNMFR dispune de posibilitatea să efectueze controlul serviciilor prestate de operatorii de telefonie mobilă în toată țara, la mai multe criterii de performanță ale acestora. Verificările vor cuprinde 1499 localități și 186 de trasee naționale cu lungimea totală de aproximativ 12000 km, pentru a obține certitudinea că operatorii oferă servicii de calitate. Conform ministrului Chiril Gaburici, există un plan de acțiuni amplu: „Este important să verificăm toate localitățile din Republica Moldova, traseele naționale și regionale. Totodată, m-am bucurat să văd că SNMFR are deja și laboratoarele necesare pentru a presta mai multe servicii și își diversifică într-un fel sursa de venituri. Este important să putem oferi aceste servicii nu doar pentru piața din Republica Moldova, dar și pentru agenții economici sau alte companii din afara țării. Aici mă refer la țările din vecinătate – România și Ucraina”. Pentru realizarea analizei comparative a calității serviciilor și a performanței rețelelor furnizorilor de telefonie mobilă, toate măsurările vor fi efectuate simultan, în aceleași localități, fiind utilizate aceleași echipamente și setări. În timpul acestor măsurări va fi verificat un set întreg de indicatori care reflectă calitatea celor mai relevante servicii de comunicații electronice mobile, precum rata de blocare a apelurilor; rata apelurilor întrerupte; calitatea vocii evaluată conform MOS-LQO; timpul de stabilire a apelului; rata mesajelor scurte SMS livrate cu succes; rata de acoperire cu servicii de voce; viteza medie de transfer a datelor; timpul de descărcare completă a paginii WEB etc. Pe baza acestor măsurări vor fi realizate studii de evaluare a calității serviciilor de comunicații electronice mobile, oferindu-le utilizatorilor finali informații corecte și obiective cu privire la calitatea serviciilor și performanța rețelelor prin intermediul cărora sunt furnizate aceste servicii.

via | mei.md

Учреждения:

Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md"

1101 просмотры

Дата публикации:

02 Апрель /2019 14:00

Тематика:

Новости

Ключевые слова

mei | telefonie mobilă | calitatea serviciilor | monitorul.fisc.md

0 комментарии

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon