Новости
Facilitarea activității mediului de afaceri: principaele prevederi ale pachetului de legi
Astăzi, 10 martie, în cadrul unei conferințe de presă, viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a trecut în revistă principalele prevederi ale pachetului de legi care a obținut avizul Guvernului în cadrul ședinței din 7 martie. Amintim, proiectul de lege ce vine cu măsuri de facilitare a activității mediului de afaceri și conține modificări în mai multe acte normative.
Astfel, documentul conține modificări în reglementarea domeniilor raporturilor de muncă, construcții și urbanism, IT și telecomunicații, control de stat asupra activității de întreprinzător, siguranța alimentelor și sănătatea publică, comerțul interior, protecția datelor cu carcter personal etc.
Odată cu adoptarea în Parlament a pachetului de dereglementare a afacerilor și reducere a birocrației, vor fi resimțite o serie de beneficii atât de către cetățeni, dar și de mediul de afaceri. Ca rezultat al acestor modificări, estimăm că antreprenorii și cetățenii vor economisi cel puțin 50 mil. lei anual și 200 mii ore de muncă anual, ceea ce echivalează cu 250 mii de zile anual – timp ce va fi utilizat în sporirea productivității afacerilor, a menționat Dumitru Alaiba.
Astfel, principalele prevederi din pachetul de legi de dereglementare a afacerilor se referă la:
- Programarea concediilor anuale;
- Plata concediului de boală;
- Excluderea precontractului individual de muncă;
- Excluderea regulamentelor interne, care vor deveni doar opționale;
- Eliminarea „pașaportului albastru” medical;
- Consolidarea funcției de consultanță a statului: în primii 3 ani de activitate a IMM-urilor organul de control nu va impune sancțiuni, cu excepția cazurilor în care se repetă încălcările sau sunt acestea sunt foarte grave;
- Digitalizarea relațiilor dintre executorii judecătorești și băncile comerciale, pentru a reduce costurile administrative și de timp;
- Includerea în lege a obligației înregistrării Notei de motivare în Registrul de stat al controalelor, pentru a face transparentă analiza riscurilor efectuată de inspector și motivele care au stat la baza începerii controlului inopinat;
- Simplificarea procedurilor de autorizare a instalării rețelelor de comunicații electronice prin excluderea rețelelor de comunicații electronice din categoria bunurilor imobile dacă acestea nu sunt atașate în mod permanent la un teren sau clădire etc.
În același timp, ministrul a anunțat că în proces de elaborare sunt și alte modificări ce vor avea impact pozitiv asupra afacerilor, cum ar fi: reforma conceptului SRL pentru a oferi o mai mare independență companiilor și asociațiilor; reforma sistemului de raportare (eliminarea a cel puțin 50% din rapoarte, pentru a reduce povara birocratică); promovarea comerțului electronic; digitalizarea la nivel de 100% a serviciilor publice pentru antreprenori și altele.
În următoarea perioadă preconizăm să oferim și mai multă libertate antreprenorilor și mediului de afaceri. Vom construi o economie deschisă și liberă, fără corpuție și birocrație. Toate probleme din economia națională au soluții, unele au nevoie doar intervenții minore, iar altele sunt sistemice si va trebui adoptată o viziune pentru viitor. Până la aprobarea pachetului de legi în Parlament, vom avea o rundă de consultări cu mediul de afaceri și dezbateri în cadrul comisiilor parlamentare, după care sperăm să avem votul final la acest pachet de legi în luna curentă, a mai adăugat veceprim-ministrul.
Notă: recomandăm să consultați și următoarele prevederi ale proiectului de lege:
-În primii ani de activitate ÎMM-urile ar putea obține consultanță în loc de sancțiuni
-Facilitarea activității mediului de afaceri. Ce modificări sunt propuse în Codul muncii
-Digitalizarea unor procese din activitatea executorilor judecătorești
-Facilitarea activității mediului de afaceri: Codul contravențional va conține noi prevederi.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
1339 просмотры
Дата публикации:
10 Март /2023 10:32
Catalogul tematic
Электронные услуги | Новости
Ключевые слова
legislatia muncii | servicii electronice | digitalizare
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии