25
02 2015
641

Numărul furnizorilor care au măsurat și au raportat ANRCETI parametrii de calitate a serviciilor a crescut cu 28,7%, în anul 2014

În decursul anului 2014, numărul furnizorilor care au măsurat și au raportat trimestrial Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) parametrii de calitate a serviciilor de comunicaţii electronice a crescut cu 28,7% și a însumat 130 de furnizori, arată Raportul cu privire la rezultatele monitorizării parametrilor de calitate înregistraţi în trimestrul IV al anului 2014, document publicat astăzi pe pagina web oficială a ANRCETI. Tot azi pe pagină au fost publicate şi informațiile privind asigurarea parametrilor respectivi prezentate de către cei 130 de furnizori.

Datele publicate conțin valorile parametrilor de calitate a serviciilor, măsurate de către furnizori în ultimul trimestru al anului 2014, și valorile acestor parametri recomandate de ANRCETI pentru serviciile respective. Prin publicarea acestor date ANRCETI urmărește asigurarea transparenței indicatorilor de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice, oferind astfel consumatorilor acces la informații comparabile despre calitatea serviciilor prestate de furnizori.

ANRCETI a stabilit valorile parametrilor de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice prin Hotărârea Consiliului de Administrație nr.278 din 17.11.2009. Conform acestei hotărâri, furnizorii au obligaţia să măsoare trimestrial parametrii de calitate a serviciilor prestate, să prezinte ANRCETI informația despre valorile acestor parametri şi ulterior să o publice pe paginile proprii de Internet.

Potrivit raportului ANRCETI, din cei 130 de furnizori care au prezentat informațiile despre parametrii de calitate a serviciilor 41 – dețin pagini de Internet, 30 dintre aceștia au publicat datele respective pe paginile sale electronice, iar 11 – nu și-au onorat această obligație. În același timp, 16 furnizori activi pe piața serviciilor de comunicații electronice au ignorat îndeplinirea obligației de a măsura parametrii de calitate a serviciilor și a prezenta ANRCETI datele respective.

Autorii raportului notează că ANRCETI va iniția, în conformitate cu prevederile normelor legale, procedura de sancționare a acestor furnizori. Listele furnizorilor în cauză, precum şi a celor care au prezentat informaţiile respective se regăsesc în anexele raportului nominalizat.

În raportul ANRCETI sunt nominalizaţi furnizorii serviciilor de telefonie mobilă, fixă, de acces la Internet şi de televiziune care au admis, în perioada de referinţă, abateri de la valorile unor parametri de calitate recomandate de ANRCETI. Este vorba de depăşirea de către furnizorii de telefonie mobilă a limitei valorii recomandate pentru rata apelurilor către serviciul suport clienţi la care s-a răspuns în maximum 30 de secunde, de nerespectarea termenelor de înlăturare a deranjamentelor în reţelele de telefonie mobilă, fixă, Internet şi televiziune, a termenului necesar pentru furnizarea serviciului de acces la Internet, etc.

via | anrceti.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.