Analitica și statistica

Piața serviciilor de telefonie fixă din Moldova continuă să se afle în recesiune

Pe piaţa serviciilor de telefonie fixă, în perioada ianuarie-martie 2016, a continuat diminuarea numărului de abonaţi, a traficului de voce și a veniturilor provenite din vînzarea acestor servicii, tendinţă care a marcat piața respectivă în ultimii ani. Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), numărul de abonați ai serviciului de telefonie fixă, în ianuarie-martie 2016, a scăzut cu peste 2,1 mii (-0,2%) și a totalizat peste 1,2 mil., volumul traficului de voce – cu 12% și a însumat 516,4 mil. minute, iar volumul vînzărilor pe acest segment de piață s-a redus cu 10,9% şi a alcătuit circa 236 mil. lei, informează NOI.md. Diminuarea numărului total de abonaţi a fost cauzată de scăderea bazei de abonaţi a SA „Moldtelecom” cu mai bine de 7,3 mii (-0,7%), aceasta totalizînd 1 mil. 67,1 mii. În acelaşi timp, baza cumulativă de abonaţi a celor 23 de furnizori alternativi de telefonie fixă a crescut cu mai bine de 5,1 mii (+4%) şi a însumat 133,1 mii. În consecință, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut ușor şi a constituit circa 33,8%. Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost determinată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Traficul iniţiat peste hotarele ţării şi terminat în reţelele fixe din R. Moldova a scăzut cu 30,2% (pînă la 10,1 mil. minute), traficul către reţelele internaţionale – cu 26,6% (pînă la 1,9 mil. minute), traficul către reţelele mobile – cu 8,9% (pînă la 1,8 mil. minute), traficul de interconectare – cu 5,4% (pînă la 6 mil. minute) şi traficul către alte reţele fixe – cu 13,5% (pînă la 2,2 mil. minute). Urmare a acestei evoluţii, traficul mediu lunar de voce per abonat s-a micșorat cu 11,6% şi a totalizat 224 minute (circa patru ore). Diminuarea numărului de abonaţi și a traficului de voce a avut un impact negativ și asupra volumului de vînzări a serviciilor de telefonie fixă. Vînzările SA „Moldtelecom” au scăzut cu 8,5% și au însumat circa 228,8 mil. lei, iar veniturile agregate ale furnizorilor alternativi provenite din vînzările serviciilor de telefonie fixă s-au micșorat cu 51% și au totalizat circa 7,2 mil. lei. Drept rezultat, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu circa 10% şi a constituit 65,47 lei. SA „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 71,2 lei (în scădere cu 6,4%), iar furnizorii alternativi – un ARPU cumulativ de 18,4 lei (în scădere cu 55,3%). Micșorarea traficului de voce şi a numărului de abonaţi în sectorul de telefonie fixă este determinată de migrarea acestora la serviciile voce oferite prin Internet şi la serviciile de telefonie mobilă care sînt mai comode şi mai avantajoase pentru utilizatori. În urma evoluţiei indicatorilor menţionaţi mai sus, în perioada de referință, cota de piaţă a SA „Moldtelecom” a alcătuit 96,9%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a însumat peste 3%.

via | www.noi.md

1337 vizualizări

Data publicării:

01 Iunie /2016 10:00

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

servicii | telefonie fixa | piata serviciilor | Moldova | ANRCETI

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon