Filtru de căutare
Perioada publicării
de la
până la
Compartiment pagină
Subcompartiment pagină
Catalogul tematic
Catalogul autorilor
Catalogul revistelor
Catalogul instituțiilor
Cuvânt cheie
Căutați pe google
Certificatul privind desfășurarea sau lipsa activității de întreprinzător pentru ultimele 6 luni premărgătoare lunii eliberării biletelor de tratament nu va mai fi necesar de prezentat.
Activitatea agenților imobiliari va fi reglemenată de o lege specială. În Parlament este înregistrat proiectul de lege privind activitatea agenților imobiliari, ce va stabili cerințele profesionale, drepturile și obligațiile agenților imobiliari, precum și măsurile de supraveghere și sancțiunile aplicabile, în scopul asigurării unui mediu transparent și echitabil în domeniul intermedierii imobiliare.
Casa Națională de Asigurări Sociale în colaborare cu Agenţia de Guvernare Electronică a implementat serviciul electronic de verificare a luării la evidenţă în calitate de plătitor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat a persoanelor juridice şi întreprinzătorilor individuală.Serviciul electronic Certificat privind luarea la evidenţă în calitate de plătitor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat
Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a înaintat pentru consultări publice proiectul ordinului SFS care prevede aprobarea formularului Certificatului de atestare în calitate de plătitor TVA (Certificat), în conformitate cu normele detaliate, stabilite în Directiva Consiliului Uniunii Europene 2008/9/CE
În contextul intensificării comerțului internațional, ca urmare a diversificării relațiilor comerciale dintre agenții economici din RM și partenerii externi, identificarea originii mărfurilor și certificarea acestora a devenit o procedură tot mai des întrebuințată în tranzacțiile comerciale. Astfel, pentru RM,
Anul 2026 va aduce transformări importante și așteptate în achizițiile publice/sectoriale. Certificarea specialiștilor a devenit o prioritate indispensabilă pentru eficientizarea procedurilor de achiziție publică, iar odată cu intrarea în vigoare a noii Legi privind
Un șir de anexe din Instrucțiunea privind evidența contribuabililor, aprobată prin Ordinul SFS nr. 352/2017 au fost actualizate. Modificările au fost efectuate prin Ordinul SFS nr. 322 din 16 iunie curent, publicat în Monitorul Oficial din 20 iunie.
Marți, 21 octombrie curent, în MO a fost publicat și a intrat în vigoare Ordinul SFS nr. 500 din 16.10.2025 în temeiul căruia au fost introduse un șir de modificări la Regulamentul privind modul de utilizare a serviciilor fiscale electronice prin intermediul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”, aprobat prin Ordinul SFS nr.125/2020
Serviciul Fiscal de Stat, în contextul simplificării și eficientizării interacțiunii cu contribuabilii, informează despre posibilitatea solicitării și recepționării Certificatului de rezidență (Forma 1-DTA17) prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetului personal al contribuabilului”, disponibil pe pagina-web www.sfs.md.
Cetățenii au posibilitatea de a obține operativ informaţii aferente beneficierii/nebeneficierii de prestaţii sociale, prin intermediul sistemului public de asigurări sociale al Republicii Moldova, informează Casa Națională de Asigurări Sociale.
În cadrul desfăşurării activității de evaluare a bunurilor imobile realizate de către evaluatori certificați şi stagiari în domeniul evaluării bunurilor imobile se va utiliza un ghid. Ghidul de evaluare a bunurilor imobile, aprobat de Agenția Geodezie,
Procesul de emitere a certificatului de asigurare „Carte Verde” va fi digitalizat, prin renunțarea la formularul de document primar cu regim special în format hârtie și asigurarea posibilității de emitere a acestuia în formă electronică.
Serviciul Fiscal de Stat are drept prioritate dezvoltarea și digitalizarea serviciilor electronice eficiente și calitative pentru contribuabili în vederea majorării gradului de conformare fiscală și crearea unui climat favorabil mediului de afaceri.
Serviciul Fiscal de Stat informează contribuabilii subiecți ai impunerii cu TVA că pot solicita emiterea Certificatului de atestare în calitate de plătitor TVA prin intermediul sistemelor informaționale guvernamentale, în regim online. În acest sens, se va accesa link-ul https://mcabinet.gov.md, rubrica Detalii persoană juridică, secțiunea Activități economice. Sistemul va verifica dacă contribuabilul este sau nu plătitor de TVA,
Ministerul Finanțelor anunță inițierea procesului de înmatriculare la Programul de instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public, pentru nivelul de bază, nivelul intermediar și nivelul avansat.
Modul de atestare şi confirmare a rezidenței Republicii Moldova în scopul beneficierii de prevederile convențiilor (acordurilor) pentru evitarea dublei impuneri încheiate între Republica Moldova şi alte state se stabilește de Ministerul Finanțelor (art. 793 alin. (9) din Codul fiscal)
Un posesor al automobilului înmatriculat în RM se află în decursul unui an peste hotare. În aceste condiții, este posesorul obligat să achite taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în RM?
Certificatul de origine preferențială a mărfurilor este un document care confirmă univoc țara de origine a mărfii și este eliberat de organul țării exportatoare abilitat în conformitate cu legislația națională și cu acordurile internaționale la care Republica Moldova este parte.
Regulamentul privind modul de trecere a frontierei de stat a mărfurilor supuse controlului de către Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor va fi completat cu norme noi ce se referă la importul produselor ecologice și al produselor de conversie. Executivul a susținut modificarea Regulamentului menționat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 938/2018.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *