Filtru de căutare
Perioada publicării
de la
până la
Compartiment pagină
Subcompartiment pagină
Catalogul tematic
Catalogul autorilor
Catalogul revistelor
Catalogul instituțiilor
Cuvânt cheie
Căutați pe google
Urmare a excluderii foii de parcurs din categoria formularelor tipizate de documente primare cu regim special[1], se simplifică procesul de evidență, eliberare, păstrare și utilizare a formularelor de documente primare care justifică faptele economice corespunzătoare. În pofida acestui fapt,
Modul de creare, expediere şi recepționare a facturilor fiscale, generate în Sistemul informațional automatizat (în continuare – SIA) de creare şi circulație a facturilor fiscale „e-Factura”, între participanții la tranzacțiile economice documentate prin acestea, este stabilit în Regulamentul, aprobat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat
Serviciul Fiscal de Stat a actualizat Baza generalizată a practicii fiscale, prin Ordinul SFS nr.261 din 07.06.2024, cu răspunsul la întrebarea: În baza căror documente se va permite deducerea cheltuielilor pentru consumul
Executivul, în cadrul ședinței din 6 august curent, a aprobat proiectul modificărilor la mai multe hotărâri de Guvern (ce vizează aspecte fiscale și vamale), elabora de către Ministerul Finanțelor în scopul eliminării unor discrepanțe legislative, clarificării unor prevederi și implementării măsurilor care vor facilita activitatea economică și vor asigura o aplicare mai echitabilă a legislației fiscale și vamale.
Legea contabilităţii și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017 (Legea nr. 287/2017) definește documentul primar ca fiind o confirmare documentară care justifică producerea faptelor economice sau care acordă dreptul de a le efectua (produce), certifică producerea unui eveniment.
Potrivit art.11 alin.(1) din Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017, faptele economice se contabilizează în temeiul documentelor primare. În condițiile art. 12 alin. (3) din Legea nr. 287/2017, pentru operațiunile prevăzute la alin.(1) al articolului menționat care au caracter internațional, drept documente primare pot servi documentele aplicate în practica internațională sau cele prevăzute de contract.
În momentul de față, pe teritoriul RM sunt în circulație trei tipuri de facturi fiscale cu aceeași forță juridică, obligații/drepturi privind TVA: Facturi fiscale imprimate de sine stătător prevăzute cu însemne de protecție (obținute prin intermediul „Comanda on-line a formularelor tipizate”, cu alocarea seriei și diapazonului de numere);
Este necesar ca întreprinderea să elibereze factura fiscală pentru discount la livrări marfă export? În baza căror documente justificative poate oferi discount pentru livrări marfă export? În conformitate cu prevederile art.97 alin.(1) din Codul fiscal, valoarea impozabilă a livrării impozabile, reprezintă valoarea livrării achitate sau care urmează a fi achitată (fără TVA).
Serviciul Fiscal de Stat a publicat pe pagina web Ghidul de utilizare a Sistemului informaţional automatizat „Comanda online a formularelor tipizate de documente primare cu regim special”. Ghidul poate fi accesat aici.
Fondul național de dezvoltare a sistemului de documente normative în construcții se constituie pentru finanțarea elaborării normativelor tehnice în construcții, inclusiv finanțării/cofinanțării programelor, proiectelor și activităților de realizare a politicii de stat în domeniu.
Evidența calculării obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit și instituirea unui mecanism destinat pentru generarea avizelor de plată aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă, subiecți nominalizați în capitolul 10/2 titlul II din Codul fiscal,
Actul de achiziţie a mărfurilor; actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente; foaia de parcurs pentru autoturisme; foaia de parcurs pentru autocamioane; foaia de parcurs pentru autobuze - sunt excluse din lista formularelor tipizate de documente primare cu regim special, eliberate contribuabililor de către Serviciul Fiscal de Stat.
Care sunt obligațiunile contribuabilului în legătură cu păstrarea documentelor contabile utilizate (factură, factura fiscală, act de achiziţie a mărfurilor, act de achiziţie a serviciilor de locaţiune şi a cheltuielilor aferente, borderou de achiziţii, etc.) şi alte documente primare (documente bancare, acte de primire-predare, deconturi de avans, etc.)?
Potrivit prevederilor art.3 alin.(2) din Legea cu privire la prevederile de bază ale statutului juridic special al localităţilor din stânga Nistrului (Transnistria) nr.173/2005, Transnistria este parte componentă inalienabilă a RM şi, în limita împuternicirilor stabilite de Constituţia şi alte legi ale RM, soluţionează problemele date în competenţa ei.
Serviciul Fiscal de Stat (SFS) depune eforturi continue pentru a informa contribuabilii asupra necesității respectării legislației în vigoare. În multe cazuri, contribuabilii, urmărind propriul beneficiu, tind să transfere responsabilitatea pentru
Sistemul informațional „Activitate independentă” (SI AI) va fi un sistem informațional destinat funcționarilor fiscali pentru ținerea evidenței, monitorizarea și calcularea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice care desfășoară activitate independentă - subiecți nominalizați în cap. 102 din Codul fiscal.
Cine este recunoscut în calitate de rezident în Republica Moldova și are dreptul la restituirea impozitului pe venit achitat/reținut în plus? Conform legislației fiscale a RM, subiecți ai impunerii, sunt persoanele fizice rezidente cetăţeni ai RMcare nu desfăşoară activitate de întreprinzător şi pe parcursul perioadei fiscale obţin venituri
În conformitate cu prevederile art.93 pct.4) din CF, livrare (prestare) de servicii reprezintă activitate de prestare a serviciilor materiale şi nemateriale, de consum şi de producţie, inclusiv darea proprietăţii în arendă, locaţiune, uzufruct, leasing operaţional, transmiterea cu plată sau gratuit a drepturilor privind
Procesul de digitalizare a documentelor fiscale a facilitat evidența și transmiterea acestora, contribuind la reducerea birocrației. Cu toate acestea, contribuabilii se confruntă adesea cu întrebări legate de obligația de a deține facturile fiscale în format fizic, în special în cazul unor controale efectuate de diverse autorități.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *