Filtru de căutare
Perioada publicării
de la
până la
Compartiment pagină
Subcompartiment pagină
Catalogul tematic
Catalogul autorilor
Catalogul revistelor
Catalogul instituțiilor
Cuvânt cheie
Căutați pe google
Care este modalitatea de completare a Registrului mașinilor de casă și control/imprimantei fiscale sau Registrului operațiunilor echipamentului de casă și de control,
Persoana juridică care deține licență pentru activitatea de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora, va prezenta Serviciului Fiscal de Stat, lunar, către data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune, în format electronic, prin Ghișeul unic de raportare, Raportul cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor în redacție nouă.
I. Principii generale de acordare de către angajatori a tichetelor de masă salariaților săi Tichetul de masă (TM) reprezintă ca un card de plată prevăzut la art. 5 pct. 401 din Codul fiscal, emis de către operator în condițiile Legii nr. 166/2017 cu privire la tichetele de masă, acordat de către angajator salariaților și este utilizat ca instrument de plată în scopul procurării produselor alimentare în unitățile comerciale/de alimentație publică care au încheiat un contract de prestare a serviciilor cu operatorul, conform prevederilor art. 2 din Legea nr. 166/2017.
În calitate de angajator, ce acordă salariaţilor o alocaţie individuală de hrană sub formă de tichet de masă, potrivit prevederilor legale, pot fi și unitățile bugetare.
În perioada anilor 2017-2018 tichetele de masă au fost promovate activ, prin elaborarea legislației în domeniu și aprobarea cadrului normativ de aplicare a acestuia.
Este sau nu obligată entitatea de a acorda tichete de masă pentru orele lucrate suplimentar peste program?
Care sunt particularitățile eliberării bonului de casă (bon fiscal) în cazul achitării efectuate pentru mărfuri/servicii prin sistemul MIA Plăți Instant (achitarea prin QR cod sau prin Payment link)?
Care urmează a fi numărul zilelor efectiv lucrate pe parcursul lunii precedente, prin prisma noțiunii „zi lucrătoare”, în baza contractului încheiat între salariat și angajator, cu durata de 5 ore în zi
Codul Fiscal prevede o diversitate de beneficii extra-salariale (enumerate mai jos), pentru care angajatorul, în unele cazuri, nu datorează impozit, prime de asigurare obligatorii de asistență medicală și/sau contribuții sociale sau care, în alte cazuri, pot fi deduse din
În această perioadă, companiile, indiferent de dimensiunea sau domeniul lor de activitate, își definitivează obiectivele pentru anul ce urmează și stabilesc resursele și modalitățile prin care le pot realiza. Fie că își propun să crească vânzările, să se extindă sau să se digitalizeze, colaborarea angajaților la întregul lor potențial este esențială.
Agentul economic desfășoară activități de cazare și alimentație publică. Rezervarea prealabilă a mesei pentru un anumit eveniment este posibilă cu achitarea preventivă a unui avans. Respectiv, clientul achită în numerar avans în sumă de 2000 lei. La finele evenimentului
Conform art.93 pct.3) din Codul fiscal, livrare de mărfuri reprezintă transmitere a dreptului de proprietate asupra mărfurilor prin comercializarea lor, schimb, transmitere gratuită, transmitere cu plată parţială, împrumutul bunurilor fungibile
Angajatorii din Republica Moldova vor putea acorda nu doar tichete de masă, dar și tichete de sport, acestea bucurându-se de aceleasi facilități fiscale ca și în cazul tichetelor de masă.
Angajatorii din Republica Moldova ar putea acorda nu doar tichete de masa, dar și tichete de sport, suplimentar la salariul de bază, acestea bucurându-se de aceleasi facilități fiscale ca și în cazul tichetelor de masă. În acest sens, în Parlament este înregistrată inițiativa legislativă de modificare a Legii nr. 166/2017 cu privire la tichetele de masă, astfel încât aceasta se reglementeze și modalitatea acordării tichetelor de sport.
Modificările operate la Hotărârea Guvernului nr. 141/2019 cu privire la aplicarea echipamentelor de casă și de control la efectuarea decontărilor, prin Hotărârea Guvernului nr.521 din 17 iulie 2024, au fost elaborate în vederea armonizării prevederilor HG nr. 141/2019 cu actele ulterior aprobate,
La data de 12 iunie 2025, în MO a fost publicată HG nr. 249/2025, prin care a fost aprobat Regulamentul cu privire la desfășurarea activității de autoservice (în continuare – Regulament).
Valoarea nominală deductibilă în scopuri fiscale a unui tichet de masă ar putea constitui, pentru o zi lucrătoare, între 40 și 70 lei. În Parlament este înregistrată o inițiativă legislativă ce prevede modificarea Legii nr. 166/2017 cu privire la tichetele de masă, ce are ca scop majorarea valorii nominale a acestora în contextul majorării prețurilor la produsele alimentare, la carburanți, dar și a înregistrării unei cote înalte a inflației. La momentul de față art. 4 din Legea nr. 166/2017 prevede că valoarea nominală deductibilă în scopuri fiscale a unui tichet de masă pentru o zi lucrătoare este cuprinsă între 35 și 55 de lei. Precizăm, valoarea nominală nu include contribuția individuală de asigurări sociale de stat obligatorii.
Este în drept întreprinderea să ofere angajaților săi tichete de masă, la o valoare nominală diferențiată pentru fiecare lucrător, în funcție de orele de muncă, munca pe schimburi (ture de noapte) etc.? În cazul în care întreprinderea angajează ocazional (la necesitate, în funcție de volumul de producere) lucrători în baza contractelor civile de prestări servicii, poate să le ofere tichete de masă?
Proiectul de lege prin care se propune ca angajatorul să poată acorda salariaților tichete de sport a fost aprobat de Parlament în prima lectură. Amintim, proiectul conține modificări la Legea nr. 166/2017 cu privire la tichetele de masă și la Codul Fiscal.
În literatura de specialitate există trei abordări cu privire la metodele de evaluare a sistemelor informaționale (în continuare – SI). Specialiștii în domeniu consideră drept metodă de evaluare o tehnică specială utilizată pentru a estima valoarea unui bun. Datorită faptului că SI „X” indicat în exemplul de mai jos este utilizat
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *