avatar
autorii precis au inteles intrebarea noastra? mersi de intelegere
avatar
Bună ziua. În acest articol autorii nu se referă la aspectele descrise în articolul la care faceți referință din Legea nr. 231/2010 cu privire la comerţul interior. Mulțumim.
avatar
Stimată doamnă, în articolele expediate Dvs se regăsește link-ul activ la Ordinul SFS nr.427/2018. Acesta, în NOTĂ EXPLICATIVĂ privind modul de completare a anexei nr.11 “Informaţia prezentată de persoanele care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător şi a persoanelor ce practică activitate independentă privind contractarea/rambursarea împrumuturilor pe parcursul anului fiscal de către persoanele fizice art.226/11 alin.(5) lit.i) din Codul fiscal” indică expres că: „1. În conformitate cu prevederile art.226/11 din Codul fiscal persoanele care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia deţinătorilor de patente de întreprinzător şi a persoanelor fizice care practică activitate independentă – prezintă informaţia privind împrumuturile contractate de la persoane fizice în perioada anului fiscal şi cele rambursate persoanelor fizice” și „2. Informaţia se va prezenta în cazul dacă contractarea/rambursarea împrumuturilor pe parcursul unui an fiscal, reflectate în documentele de evidenţă contabilă a întreprinderii, depăşeşte cumulativ suma de 200 mii lei. În anexa dată sunt consemnate relaţiile economice referitoare la împrumuturile acordate contribuabilului de către persoane fizice, în baza contractelor încheiate după 1 ianuarie 2018 sau valabile la situaţia din 1 ianuarie 2018.” Astfel, informația urmează a fi prezentată. Zi bună în continuare să aveți.
avatar
Bună ziua. Articolul reflectă poziția oficială. Mulțumim!
avatar
Sunteti sigura de ceea ce ati scris in articol?
avatar
mersi
avatar
Bună ziua. Am transmis autorului întrebarea DVS și urmează să revenim cu un răspuns. Mulțumim
avatar
buna ziua. cit de actuala este problema contabila analizata (cu exemplu concret) in situatia in care: Se interzice comerciantului să solicite facturarea/refacturarea serviciilor şi/sau încasarea de la furnizor a taxelor.(art. 21.1(2) Legea 231/ 2010)? Mersi
avatar
Referitor la prorata ar fi corect sa calculam oare prorata pentru livrarea scutita de de TVA conform art.103 alin.24 daca in anul 2017 a fost procurat automobil fara TVA iar acum la comercializarea acestuia dupa cele expuse mai sus sar primi ca coeficientul este 0.085 (mai mare de 0.05)
avatar
Doamna Marina, am studiat toate articolele,dar asa si nu am gasit raspuns concret. Daca fondatorul SRL acorda SRL sau un imprumut fara dobinda de pina la 200mii lei in anul 2020 si tot in acest an SRL intoarce suma integrala inapoi fondatorului prezentam sau nu informatia la fisc? Sa inteleg din cele citite ca totusi nu?
avatar
avatar
Buna ziua! Daca fondatorul acorda un imprumut intreprinderii sale (SRL) suma pina la 200000 lei atunci informatia nu se prezinta la fisc?
avatar
Bună ziua. Articolul deja este publicat. Poate fi accesat aici
avatar
Bună ziua. Articolul este publicat în nr. 7(62) și în zilele următoare va fi plasat în ediția electronică, fiind disponibil pentru abonații la Premium și Electronic. Mulțumim!
avatar
Spuneti va rog in vs electronica va fi disponibil acest articol?
avatar
Bună ziua. Proiectul aprobat de Guvern poate fi vizualizat aici
avatar
și unde puteți găsi aceste informații
avatar
Bună ziua! Procedura de atribuire a utilității publice este prevăzută în art. 25 din Legea nr. 86/2020. Mulțumim
avatar
Vă invit să vedeți și dvs lista celor înregistrați la mecanismul 2% – http://asp.gov.md/sites/default/files/main-page/lista_BDP.pdf Și lista celor care dețin statut de utilitate publică – http://justice.gov.md/public/files/dir_prof_si_serv_jurid/decizii_2020/Lista_AO_actualizata_01.06.2020.pdf Se vede cu ochiul liber că cele mai multe organizații înregistrate nu dețin statutul.
avatar
Bună ziua, Participarea la mecanismul de desemnare procentuală nu implică deținerea statutului de utilitate publică, ci pur și simplu demonstrarea desfășurării activităților de utilitate publică (statut, rapoarte de activitate, activități anterioare). Acestea urmează a fi indicate în cererea de înregistrare la mecanism, care se depune la ASP în perioada 1-30 septembrie în fiecare an. Din acest motiv, unele constatări prezentate în articol nu corespund prevederilor legale și practicii de aplicare a mecanismului de desemnare procentuală. Bunăoară - „declarația privind faptul că apariția incompatibilității cu statutul de utilitate publică după obținerea acestuia implică pierderea dreptului la beneficierea de deseminare procentuală” urmează a fi rectificată.