Știri

Cum se înregistrează persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă?

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a publicat pe pagina web Procedura de înregistrare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă (modificată prin Ordinul ANOFM nr.82 din 04.12.2023).

 

Persoana aflată în căutarea unui loc de muncă este considerată persoana care întreprinde acțiuni concrete pentru a-și găsi un loc de muncă prin mijloace proprii sau prin înregistrare la subdiviziunile teritoriale ale Agenției Naționale.

 

Înregistrarea persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă se face la subdiviziunile teritoriale ale Agenției Naționale, la prezentarea unui act de identitate, în baza cererii depuse, care se completează și se semnează de persoana aflată în căutarea unui loc de muncă. La necesitate, cererea poate fi completată și tipărită din Sistemul informațional automatizat „Înregistrare cu statut de șomer” (ÎSȘ) de funcționarul subdiviziunii teritoriale, iar persoana aflată în căutarea unui loc de muncă semnează cererea.

 

Înregistrarea persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă se face de către funcționarul subdiviziunii teritoriale la care aceasta s-a adresat, prin completarea în ÎSȘ a Fișei persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă la data adresării acesteia la subdiviziunea teritorială sau prin intermediul echipelor mobile.

 

Evidența persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă se ține pe parcursul anului în Registrul de evidență a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în Jobless, la nivel teritorial și național.

Totodată, funcționarul subdiviziunii teritoriale, la fiecare vizită a persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă, propune servicii de ocupare a forței de muncă corespunzătoare și completează în Sistemul informațional al pieței muncii (Jobless) informația despre serviciile acordate, inclusiv locurile de muncă vacante propuse.

 

Locurile de muncă vacante înregistrate în Jobless sunt propuse persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă conform studiilor/pregătirii și/sau experienţei profesionale, cu eliberarea fișei de repartizare pentru ocuparea locului de muncă, conform modelului aprobat de Agenția Națională.

 

De asemenea, funcționarul subdiviziunii teritoriale va monitoriza angajarea persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă în baza conexiunilor cu sistemele informaționale ale altor instituții. În cazul angajării persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă, în Fișa din Jobless se indică informația cu privire la data angajării, funcția și unitatea economică la care a fost angajat.

 

Cheltuielile ce țin de înregistrarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă se finanțează în limitele alocațiilor bugetare aprobate anual.

851 vizualizări

Data publicării:

26 Ianuarie /2024 08:00

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

documente | contractul de muncă | ANOFM

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon