26
05 2014
1037

A fost simplificată procedura de înregistrare a mărcilor şi a altor obiecte de proprietate intelectuală

Agenţia de Stat pentru Proprietate Intelectuală /AGEPI/ a simplificat procedura de înregistrare a mărcilor şi a altor obiecte de proprietate intelectuală, cum ar fi invenţiile, desenele industriale, fonogramele ş.a., cu scopul de a oferi servicii de calitate cetăţenilor şi mediului de afaceri din ţară şi din străinătate, informează MOLDPRES.

Lilia Bolocan, director general al AGEPI, a declarat astăzi în cadrul unei conferinţe de presă că Agenţia s-a aliniat politicii Guvernului Republicii Moldova privind simplificarea accesului cetăţenilor la serviciile prestate de către autorităţile publice şi a lansat serviciul web “Depunerea on-line a cererilor de înregistrare a obiectelor de proprietate intelectuală”, iar elaborarea şi implementarea acestei platforme a fost realizată sub administrarea şi monitorizarea Centrului de Guvernare Electronică.

Avantajele serviciului constau în depunerea cererilor de înregistrare la orice oră şi în orice zi a săptămînii, fără nici un cost suplimentar. Sistemul permite comunicarea la distanţă, fără ca solicitantul să se deplaseze la sediul AGEPI, iat utilizatorul dispune de acces securizat şi de garanţia confidenţialităţii datelor.

Lilia Bolocan a menţionat că solicitanţii sistemului informaţional pot folosi, în ce priveşte cererile de înregistrare şi documentele aferente, semnătura e-AGEPI, semnătura digitală, semnătura mobilă sau Serviciul Guvernamental MSign. Referitor la sistemul de plată, utilizatorii pot folosi cardul bancar, sistemul plăţii din avans, în numerar sau prin Serviciul Guvernamental MPay, a subliniat sursa citată.

La rîndul său, Stela Mocan, director executiv al Centrului de Guvernare Electronică, a specificat că printre priorităţile Guvernului se înscrie obiectivul ca pînă în anul 2020 toate serviciile publice să fie oferite prin Internet.

AGEPI-ul se află printre lideri în ceea ce priveşte priorităţile de digitalizare. Ne propunem ca transformările şi reformele la nivel de sector (educaţie, sănătate, agricultură, colectarea de taxe, serviciile vamale etc.) să fie oferite prin intermediul tehnologiilor mobile. Există deja 11 servicii publice integrate în sistemul MPay, iar numărul cetăţenilor care apelează la serviciile electronice creşte lunar. Sperăm ca această deschidere a instituţiilor statului spre digital să fortifice interacţiunea dintre cetăţeanul simplu, companiile comerciale şi stat, a accentuat Stela Mocan.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.