Știri

Calitatea serviciilor medicale şi relaţia cu beneficiarii sistemului AOAM vor defini anul 2014

Calitatea serviciilor medicale şi relaţia cu beneficiarii sistemului AOAM vor defini activitatea CNAM în anul 2014. Obiectivele, incluse în Strategia de dezvoltare instituţională pentru anii 2014 – 2018 ajustată, au făcut cadrul de lucru al membrilor Consiliului de Administrare al CNAM, din ultima şedinţă a anului. Necesităţile beneficiarilor noştri stau la baza tuturor schimbărilor pe care le-am descris, iar acum, am purces la modificări de structură ale Companiei, tocmai pentru a avea la îndemână competenţa şi capacitatea angajaţilor CNAM de a le implementa, a spus Directorul general, Mircea Buga. Buga a mulţumit tuturor membrilor Consiliului pentru suportul personal în promovarea legilor şi hotărârilor necesare derulării activităţii CNAM în anul care vine. În mod special, aprobarea deciziei care ţine de majorarea cu 0,5% a primei de asigurare permite sistemului de finanţare în sănătate să se dezvolte şi să crească nivelul de asigurare a riscului în caz de îmbolnăvire a populaţiei, a menţionat Directorul Companiei. Membrul Consiliului de Administrare, Deputat în Parlament, Valentina Stratan a ţinut să evidenţieze în calitatea sa, inclusiv, de lucrător al unei instituţii medicale că sporirea finanţării va sensibiliza prestatorii de servicii care răspund direct de calitatea actului medical prestat beneficiarului, plătitorului de prime medicale. Indiscutabil, mărirea primelor va duce la creşterea salariului personalului sistemului de sănătate, iar aceasta presupune responsabilitate în faţa pacientului. Pe de altă parte, respectarea drepturilor şi obligaţiilor de către beneficiar este o condiţie tot atât de importantă pentru obţinerea calităţii serviciilor medicale, a mai precizat Stratan. Pentru a răspunde acestor necesităţi, noua structură a CNAM prevede extinderea activităţi Direcţiei de evaluare şi control care acum va răspunde şi de controlul calităţii serviciilor medicale contractate, precum şi crearea Direcţiei de relaţii cu beneficiarii. În încheierea şedinţei, Preşedintele Consiliului de Administrare, Roman Cazan a subliniat caracterul fezabil al obiectivelor de creştere a calităţii serviciilor medicale şi a încurajat preocuparea CNAM de impulsionare a sistemul de sănătate în slujba necesităţilor populaţiei.

via cnam.md

Instituții:

Compania Naţională de Asigurări în Medicină a RM

2077 vizualizări

Data publicării:

02 Ianuarie /2014 13:30

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

CNAM | calitatea | servicii medicale

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon