18
09 2019
612

Ce facilități sunt necesare pentru dezvoltarea antreprenoriatului social

Cea de-a doua ședință a Comisiei Naționale pentru Antreprenoriatul Social și-a desfășurat lucrările la 17 septembrie 2019. În cadrul evenimentului, care a avut loc la Ministerul Economiei și Infrastructurii, au fost puse în discuție componența grupului de lucru pentru analiza activității persoanelor juridice cu statut de întreprindere socială sau întreprindere socială de inserție, precum și despre provocările privind dezvoltarea antreprenoriatului social în țara noastră. Conform Raportului de analiză elaborat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei în cadrul proiectului „Economic Policy Advice to the Moldovan Government”, antreprenoriatul social în Moldova se află în primele sale etape de dezvoltare și nu poate crește fără eforturi constante, susținute de toți actorii implicați. Potrivit documentului, pe lângă cadrul legislativ este necesar să se inițieze măsuri concrete pentru crearea unui ecosistem favorabil dezvoltării antreprenoriatului social: accesul la diferite instrumente de finanțare și piețe, structuri de sprijin pentru afaceri, dezvoltarea resurselor umane și cercetare, facilități fiscale și non-fiscale diferențiate pe tipuri de întreprinderi sociale etc. Reamintim că, în cadrul primei ședințe, care a avut loc în luna iunie curent, a fost lansat procesul de aplicare și recepționare a dosarelor entităților juridice care doresc să se certifice în calitate de întreprinderi sociale sau întreprinderi sociale de inserție. Statutul de întreprindere socială sau întreprindere socială de inserție se atribuie pe un termen de trei ani, cu posibilitatea extinderii acestuia dacă se face dovada că sunt respectate condițiile care au stat la baza atribuirii statutului respectiv.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.