15
03 2016
564

Marca Comercială a Anului premiază excelența și performanța companiilor autohtone

Marca Comercială a Anului premiază excelența și performanța companiilor autohtone.

Prețul avantajos nu este întotdeauna un criteriu suficient de convingător pentru a alege un anumit produs sau serviciu în contextul actual, când nevoile consumatorului sunt tot mai sofisticate, iar produsele similare concurează între ele prin diverse calități, vizibile sau ascunse.

Recunoașterea brandului de către consumator este un avantaj competitiv important și un factor decisiv în alegerile făcute de consumatori.

Un sondaj, efectuat de Asociația Națională de Marketing la solicitarea CCI, constată că aproape 60% din consumatori sunt influențați în deciziile de a cumpăra de mărcile produselor sau companiilor și doar 5% susțin că marca comercială are o influență mică asupra deciziei de cumpărare.

În această ordine de idei, Camera de Comerț și Industrie, în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI) organizează anual concursul „Marca Comercială a Anului" prin intermediul căruia oferă companiilor din Moldova oportunitatea de a demonstra că sunt cele mai bune pe segmentul său. În anul 2015, în cadrul celei de-a XII-a ediție a concursului, bătălia pentru cele mai apreciate mărci comerciale s-a dat între 74 de companii autohtone, care s-au înscris la cele 9 categorii.

Concursul, unic de acest gen în Moldova, apreciază experienţă companiilor în crearea şi promovarea mărcilor comerciale, stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor de pe piaţă și reprezintă un clasament al celor mai recunoscute și apreciate mărci de pe piața locală.

Învingătorii concursului sunt desemnați de un juriu profesionist în baza dosarelor ce descriu activitatea de marketing a companiei, iar aprecierea consumatorilor este evaluată în baza unui sondaj național reprezentantiv, pe un eșantion de 1050 de persoane, efectuat la comanda CCI.

În baza studiului, realizat anual cu referire la mărcile comerciale înscrise în competiție sunt generate câteva top-uri care reprezintă comportamentul consumatorului, opțiunile acestora la capitolul notorietatea companiilor și despre cât de mult acestea ne reprezintă tradițiile și cultura, dar și care este nota medie pe care ar obține-o din partea consumatorilor.

Datele sunt din anul 2015 și vizează doar companiile care au participat la concurs, pentru ediția din 2016 vor fi realizate topuri asemănătoare, companiile care vor să participe la concurs și să se regăsească în aceste top-uri trebuie să depună dosarele de participare până la data de 10 aprilie curent.







Pe categorii de produse, clasamentul mărcilor comerciale în funcție de notorietate este reprezentat în felul următor: Produse alimentare: (Franzeluța, Domnița, Rogob); Bere și băuturi nealcoolice (Bere Chișinău, Gura Căinarului, OM); Categoria Băuturi alcoolice (Cricova, Divin, Renaissance Perfect); Produse și servicii de sănătate și frumusețe (Viorica, Sancos, Senatoriul Nufărul Alb); Produse tehnico-industriale (Agromașina, Moldovahidromaș, Institul de Fizică Aplicată al AȘM); Produse și servicii în domeniul energeticii și construcțiilor (Moldovagaz, Lukoil, Gas Natural Fenosa); Mărfuri și servicii pentru casă (Creator Iu. Borș, Karcher, Confort); Produse și servicii în domeniul transportului, turismului și alimentației publice (Casa Nunții Noroc, RTEC); Produse și servicii în domeniul tehnicii și telecomunicațiilor (Orange, Moldcell, Operator Național Moldtelecom); Servicii financiare, editoriale, de consum și vânzări cu amănuntul (Poșta Moldovei, Moldova Agroindbank, Moldpresa).

Prin intermediul concursului, organizatorii își propun să contribuie la dezvoltarea economică a țării prin creşterea competitivităţii şi sporirea capacităților întreprinderilor autohtone de a-și promova mărcile comerciale pe piaţa locală, dar și pe cea internațională.

via | www.chamber.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.