02
02 2015
694

Platformă de discuții cu participarea asociațiilor patronale și producătorilor autohtoni

La 30 ianuarie curent, în cadrul expoziției naționale „Fabricat în Moldova”, Ministerul Economiei a organizat platforma de discuții: „Constrîngerile producătorilor autohtoni în comercializarea produselor pe piața internă de consum”. La eveniment au participat asociațiile patronale ale producătorilor locali pe segmentul cărnii și produselor din carne, laptelui și produselor lactate, fructelor, legumelor, conservelor, produselor de panificație, dar și băuturilor carbogăzoase.

De cealaltă parte, au fost prezenți și reprezentanții celor mai mari magazine din țară. De asemenea, au fost invitați specialiști din cadrul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Consiliului Concurenței și Agenției pentru Protecția Consumatorului.

În cadrul discuțiilor, producătorii locali s-au referit la problemele cu care se confruntă la livrarea produselor autohtone în rețeaua de comerț din țară, cum ar fi solicitarea din partea comercianților a taxelor înalte de raft, serviciilor de marketing, plata întîrziată a facturilor, returul produselor nerealizate, etc. Pe de altă parte, reprezentanții rețelei de comerț s-au axat pe calitatea joasă a produselor autohtone, ambalajul neatractiv, întreruperea livrărilor, precum și concurența neloială din partea comerțului neorganizat (din piețe).

Generalizînd constrîngerile reflectate de către partenerii lanțului de distribuție a produselor alimentare autohtone și propunerile înaintate, șeful Secție politici comerț interior a Ministerului Economiei, Svetlana Țurcanu, a accentuat importanța consolidării parteneriatului „producător-comerciant” întru sporirea vînzărilor produselor autohtone pe piața internă de consum, eficientizării relațiilor contractuale în livrarea/ achiziționarea produselor.

Concomitent, urmare discuțiilor purtate, au fost trasate unele propuneri în vederea funcționării durabile a platformei de comunicare între producători și comercianți. Acestea vizează instituirea unei asociații patronale a comercianților en-retail, periodicitatea convocării platformelor de discuții la subiectul vizat, lupta împotriva comerțului ilicit, promovarea culturii de consum a populației, precum și desfășurarea campaniilor de sensibilizare a susținerii produselor autohtone.

via | mec.gov.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.