05
11 2014
1464

Rețeaua Carrefour, dar și distribuitori importanți din Polonia sunt interesați de vinurile moldovenești

Reprezentanții rețelei Carrefour, dar și mai mulți reprezentanți ai restaurantelor și hotelurilor, precum și importanți distribuitori din Polonia și-au manifestat interesul pentru vinurile moldovenești. Aceștia au participat recent la „Vernisajul Vinului Moldovei”, eveniment care a fost organizat în Varșovia, Polonia.

În total, au fost prezenți circa 150 de persoane — importatori, distribuitori, specialiști din domeniul HORECA, dar și jurnaliști polonezi.

La vernisaj au participat 20 de companii vinicole din Republica Moldova, care au prezentat 120 de vinuri.„Companiile noastre au oferit spre degustare vinuri de calitate, conforme standardelor „Wine Moldova”. Scopul nostru a fost să arătăm polonezilor o altă imagine a Vinului Moldovei — vinuri de calitate, care deocamdată sunt prea puțin cunoscute pe piețele europene. Sperăm ca experiența și descoperirile celor prezenți la Vernisaj să îi convingă să importe, să vândă și să consume vinurile noastre în Polonia”, a declarat astăzi, în cadrul unei comferințe de presă, Vitalie Pănuță, vicedirector al Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV).

La rândul său, Diana Lazăr, vicedirectorul proiectului USAID CEED II, a menționat că Polonia este ținta producătorilor de vinuri din Moldova, întrucât această țara are o capacitate imensă de import.

Evenimentul care a avut loc în Polonia este unul de succes. Faptul că au au fost prezenți numeroși reprezentanți au autorităților centrale, oameni de business înseamnă că se resimt deja rezultatele pozitive. Sperăm că piața se va dezvolta, iar vinurile din Moldova vor ocupa un loc important pe această piață, a declarat Diana Lazăr.

În prezent, capacitatea pieței Poloniei este de 75-77 milioane de litri de vin, iar consumul pe cap de locuitor este de 2,65 litri. Potrivit datelor Departamentului pentru Agricultură al Statelor Unite ale Americii, piața Poloniei prezintă un interese sporit pentru țările exportatoare de vin și se prognozează că va crește cu 20% până în 2017.

Motoarele acestei creșteri sunt sporirea veniturilor disponibile ale populației și creșterea percepției vinului în calitate de băutură sănătoasă. Actualmente, vinul reprezintă aproximativ 10% din totalul băuturilor cu conținut de alcool.

Potrivit datelor ONVV, în primele opt luni ale anului 2014, Republica Moldova a exportat 3,1 milioane de litri de vin îmbuteliat în Polonia, cu 9% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2013, însumând 16% din totalul exporturilor.

Vinurile moldovenești care se vând, în prezent, în Polonia au preț de 10-15 zloty, însă companiile vinicole din țara noastră speră să atragă segementul mediu și premium, astfel încât vinurile să fie vândute cu mai mult de 30 de zloty ( aproximativ 10 dolari).

via agora.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.