Servicii electronice
“Fiscservinform” – promotorul serviciilor electronice în Moldova
În prezent, o administrare fiscală eficientă şi de calitate implică efort semnificativ pentru gestiunea operativă a informaţiilor eterogene. Acest proces nu poate fi asigurat fără aplicarea tehnologiilor avansate pentru procesarea datelor, fără o echipă de specialişti calificaţi în tehnologia informaţiei şi comunicaţiei. Activităţile complexe de recepţionare, prelucrarea şi analiza zilnică a volumului mare de date cu caracter fiscal, sunt realizate prin aplicarea soluţiilor IT şi utilizarea serviciilor eficiente de comunicare. Această provocare este orientată spre asigurarea Serviciului Fiscal de Stat cu suportul şi asistenţa profesională, în vederea dezvoltării Sistemului informaţional fiscal şi a serviciilor electronice destinate contribuabililor, susţine Victor Berzoi, Şef al Direcţiei gestionarea datelor.Î.S. „Fiscservinform” prestează pe piaţa IT servicii electronice care permit utilizatorilor de a beneficia de ele la distanţă şi care implică anumite avantaje legate de excluderea cheltuielilor de timp, bani şi asigurarea comodităţii. Printre cele mai importante proiecte lansate pot fi nominalizate:
- Servicii de raportare automatizată „Declaraţie electronică” – oferă tuturor contribuabililor posibilitatea de a depune rapoartele fiscale cu aplicarea semnăturii digitale sau semnăturii electronice de autentificare. Sistemul dat completează gama de servicii electronice fiscale, orientate spre modernizarea actului de administrare fiscală în Republica Moldova. Implementarea serviciului „Declaraţie electronică” a contribuit la economisirea cheltuielilor contribuabililor aferente procesului de raportare fiscală. Întreprinderea oferă persoanelor fizice acces gratuit la sistemul informaţional respectiv, iar dezvoltarea acestuia este una din priorităţile stabilite.
- SIA „Cadastrul fiscal” asigură recepţionarea, stocarea, calcularea impozitelor şi a penalităţilor, generarea avizelor, raportarea şi monitorizarea procesului de impozitare a bunurilor imobile din Republica Moldova.
- Sistemului Informaţional Automatizat „e-Factura” oferă agenţilor economici opţiunea utilizării unui produs informaţional avantajos, menit să substituie procesul tradiţional de completare şi expediere a facturilor şi facturilor fiscale, asigurînd automatizarea procesului de circulaţie a documentelor între furnizorul şi beneficiarul facturii fiscale.
- SIA „Contul curent al contribuabilului” reprezintă un instrument on-line de vizualizare a datelor referitoare la impozitele şi obligaţiile fiscale, fiecare contribuabil avînd acces la un cont curent propriu, exact şi actualizat. Cu ajutorul acestui serviciu agenţii economici au posibilitatea să genereze diferite rapoarte, care le permit să afle situaţia fiscală pe tranzacţii, rulaje, solduri, restanţe istorice şi penalităţi atît a companii per ansamblu, cît şi pe fiecare subdiviziune.
- SIA „Crearea şi circulaţia documentelor electronice între SFS şi Instituţiile Financiare” presupune crearea, prelucrarea, semnarea digitală, păstrarea şi circulaţia documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat şi instituţiile financiare din Republica Moldova. Obiectivul sistemului prevede sincronizarea interacţiunii informaţionale a Serviciului Fiscal de Stat cu instituţiile financiare.
- SIA „Comanda on-line a formularelor tipizate” a fost elaborată şi implementată pentru contribuabilii - solicitanţi de documente primare şi pentru inspectori fiscali, activitatea cărora interacţionează cu acest domeniu. Sistemul poate fi accesat de toţi agenţii economici din Republica Moldova, care deţin semnături electronice de autentificare sau semnături digitale şi sunt înregistraţi pe portalul servicii.fisc.md.
- SIA „Colectarea informaţiilor din surse indirecte” reprezintă o componentă informaţională, menită să asigure circulaţia informaţiei către Serviciul Fiscal de Stat de la sursele indirecte, cum sunt: instituţiile financiare, notarii, agenţiile de turism, companiile de asigurări şi deţinătorii de registre ale proprietarilor de valori mobiliare. Acest sistem permite elaborarea de raportarea şi prezentarea informaţiilor cu privire la mijloacele băneşti ale persoanelor fizice, transmiterea datelor conform normelor de securitate cu utilizarea semnăturilor electronice, fiind în concordanţă deplină cu actele normative în domeniu.
- Timbre de acciz;
- Facturi fiscale;
- Sigilii de protecţie.
Dna Rodica Musteaţa, şef al Serviciului planificare şi audit intern comunică despre faptul că activităţile privind implementarea Sistemului de Management al Calităţii sunt orientate spre obţinerea de noi performanţe în asigurarea unui nivel înalt de corespundere a produselor şi serviciilor la necesităţile clienţilor noştri. Concomitent, utilizarea Sistemului dat vizează aplicarea unui proces continuu de îmbunătăţire a serviciilor prestate. În acest mod, calitatea serviciilor este asigurată de către un colectiv motivat, instruit şi profesionist, fiind adresate tuturor companiilor, care doresc să-şi îmbunătăţească amelioreze nivelul de performanţă şi competitivitate.Noile oportunităţi pe care le oferă serviciile IT prestate de Î.S. „Fiscservinform” contribuie la accelerarea reformelor de modernizare şi digitizare a activităţilor de asistenţă a cetăţenilor, sporirea eficienţei administrării fiscale din Republica Moldova, în special a relaţiilor dintre SFS şi contribuabili. Astfel, optimizarea procedurilor de gestiune fiscală pe scară largă pot fi realizate prin aplicarea tehnologiilor informaţionale moderne. În acest context, eforturile Î.S. „Fiscservinform” sunt orientate spre perfecţionare şi stabilirea unor noi opţiuni, sisteme şi soluţii pentru a asigura o dezvoltare durabilă şi continuă a societăţii.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2402 vizualizări
Data publicării:
16 Iulie /2014 17:26
Catalogul tematic
Servicii electronice
Etichete:
Fiscservinform | Servicii electronice fiscale
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.