News
Unele cheltuieli suportate de persoanele fizice care trec la activitate independentă vor fi compensate
Autoritățile intenționează să acorde compensații contribuabililor care vor trece de la genul de activitate patenta de întreprinzător la activitatea independentă. În acest sens se propune elaborarea Regulamentului privind modul de compensare a unor cheltuieli suportate de persoanele fizice ce desfășoară activități independente.
Amintim că începând cu 1 iulie 2023, activitatea de comerț cu amănuntul la tarabe, tejghele, tonete, în chioșcuri (gherete), pavilioane și din autovehicule, precum și comerțul cu produse alimentare și mărfuri ușor alterabile autohtone, nu va mai fi admisă în baza patentei de întreprinzător, urmare a intrării în vigoare a modificărilor corespunzătoare efectuate în Legea nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător.
Astfel, Regulamentul va conține prevederi ce stabilesc condițiile de acordare a compensațiilor pentru unele cheltuieli efectuate de persoanele fizice care desfășoară activități independente, reglementate de art. 696 - 6913 din Codu fiscal, care, la data de 31 decembrie 2022, erau titulare de patentă pentru desfășurarea comerțului cu amănuntul.
Tranziția de la desfășurarea comerțului cu amănuntul în baza patentei de întreprinzător către regimul de activitate independentă implică anumite cerințe suplimentare, care nu sunt prevăzute la moment pentru cei care fac comerț în baza patentei de întreprinzător. Aceste cerințe, în special, presupun utilizarea echipamentelor de casă și control, precum și alte elemente conexe acestei activități care implică cheltuieli suplimentare, se menționează în Analiza impactului de reglementare.
Acordarea compensațiilor ar putea reduce barierele financiare și ar încuraja titularii de patentă să se conformeze cerințelor fiscale. Astfel, ei ar achiziționa ECC necesare desfășurării activităților de comerț, îmbunătățind calitatea serviciilor oferite și creând un mediu de afaceri mai competitiv.
Conform documentului, gestionarea procesului de acordare a compensațiilor se va realiza de către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, prin intermediul Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA).
Solicitarea compensației se va efectua prin depunerea online a unei cereri de compensare, începând cu data de 1 iulie 2023 și până la data de 31 august 2023, inclusiv.
Serviciul Fiscal de Stat va aprecia corespunderea persoanelor cu calitatea de solicitant de compensație și în decurs de 10 zile va furniza această informație către ODA, împreună cu cererea depusă.
Mărimea compensației se va determina în baza documentelor confirmative aferente cheltuielilor eligibile suportate, dar nu mai mult de 10 000 lei per beneficiar. Compensația se achită beneficiarului în termen de 30 de zile din data acceptării cererii. Cheltuieli eligibile în acest sens sunt cheltuieli privind procurarea și instalarea echipamentului de casă și control cu memorie fiscală sau soluțiile digitale aferente acestora; cheltuieli privind amenajarea locului de desfășurare a activității (procurarea mobilierului, cheltuieli de procurare a materialelor de construcție, etc.) și alte cheltuieli aferente procurării de mijloace fixe sau OMVSD, necesare procesului de organizare și desfășurare a activității.
Sunt eligibile pentru compensare cheltuielile suportate de beneficiar începând cu data de 1 ianuarie 2023.
La finalizarea mecanismului de compensare, ODA va elabora un raport desfășurat privind volumul resurselor efectiv alocate beneficiarilor și volumul resurselor neutilizate și îl va publica pe pagina sa web oficială.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1249 views
The date of publishing:
13 June /2023 08:00
Catalogul tematic
Persoana fizică
Tags:
activitate independenta | persoane fizice
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.