News
31 martie: termenul-limită pentru declararea averii și intereselor personale
Subiecții declarării averii și intereselor personale sunt obligați să depună declarațiile anuale până la data limită - 31 martie, inclusiv.
Declaraţia de avere şi interese personale în formă electronică se depune prin intermediul serviciului electronic al Sistemului informațional automatizat „e-Integritate” disponibil pe pagina web oficială a Autorității Naționale de Integritate (ANI).
Conform art. 3 din Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale, subiecţi ai declarării averii și a intereselor personale sunt:
a) persoanele care deţin funcţiile de demnitate publică prevăzute în anexa la Legea nr. 199 / 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică;
b) membrii Consiliului de supraveghere al instituţiei publice naţionale a audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova”, Compania Teleradio-Găgăuzia; consilierii consiliilor săteşti (comunale), orăşeneşti (municipale), raionale; deputaţii Adunării Populare a unităţii teritoriale autonome Găgăuzia;
c) membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi ai Consiliului Superior al Procurorilor din rîndul profesorilor, precum și membrii organelor care funcționează în subordinea Consiliului Superior al Magistraturii și a Consiliului Superior al Procurorilor;
e) conducătorii organizațiilor publice şi adjuncţii acestora;
e1) membrii Consiliului de supraveghere, ai Comitetului executiv și angajații Băncii Naționale a Moldovei, membrii și angajații Comisiei Naționale a Pieței Financiare, cu excepția angajaților care desfășoară activități auxiliare – de secretariat, de protocol, administrative, tehnice;
f) personalul din cabinetele persoanelor cu funcţii de demnitate publică;
g) funcționarii publici, inclusiv cei cu statut special;
h) membrii Consiliului de Integritate;
i) membrii colegiilor/comisiilor de admitere în profesie, de evaluare, disciplinare și/sau de etică a profesiilor conexe justiției.
Subiectul declarării declară pe propria răspundere informația despre averea deţinută împreună cu membrii familiei, concubin/concubina, venitul realizat şi interesele personale, pe teritoriul Republicii Moldova şi peste hotarele ei.
Conform art. 6 din Lege, Declaraţia se depune anual, până în data de 31 martie, indicându-se veniturile obținute de către subiectul declarării împreună cu membrii de familie, concubinul/concubina lui în anul fiscal precedent, de asemenea și bunurile deținute şi interesele personale la data depunerii declarației.
Totodată, în cazul angajării, al validării mandatului ori al numirii în funcţie, după caz, declaraţia se depune în termen de 30 de zile de la data angajării, validării mandatului ori numirii în funcţie, indicându-se veniturile obținute de către subiectul declarării împreună cu membrii de familie, concubinul/concubina lui în anul fiscal precedent, de asemenea bunurile deținute şi interesele personale la data depunerii declarației.
În același timp, în cazul schimbării funcției în cadrul aceleiași entități, prin avansare sau prin numirea într-o altă funcție, nu se depune o nouă declarație.
După încetarea mandatului sau a raporturilor de muncă, subiectul declarării este obligat să depună declaraţia în termen de 30 de zile.
La rândul său, subiectul declarării care are raporturile de muncă sau de serviciu suspendate, depune declaraţia în termen de 30 de zile după reîncadrarea în funcţie.
Semnarea declarației electronice se face prin utilizarea semnăturii electronice emise în condițiile legii.
Autoritatea Națională de Integritate publică declarațiile primite pe pagina sa web oficială în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor de depunere a declarațiilor, asigurând accesul permanent la acestea în decurs de 15 ani de la data depunerii.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1097 views
The date of publishing:
15 February /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale
Tags:
31 martie | declarația de avere și interese personale
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.