SFS monitor
Deficiențe în utilizarea serviciilor electronice: precizările SFS
Serviciul Fiscal de Stat informează că au fost efectuate actualizări ale sistemelor aferente infrastructurii cheilor publice în data de 15 ianuarie 2025. Astfel, pe parcursul zilei de 15.01.2025 s-au atestat deficiențe în procesul de autentificare prin intermediul MPass, precum și în procesul de aplicare a semnăturilor electronice prin intermediul Msign în momentul utilizării serviciilor fiscale electronice.
Totodată, autoritatea precizează că pe parcursul zilei de 16.01.2025, deficiențele persistă în cadrul mai multor sisteme informaționale, iar lucrările de mentenanță planificate astăzi pentru migrarea sistemului informațional automatizat „Comanda online a formularelor tipizate”, au fost amânate.
Totodată, Serviciul Fiscal de Stat îndeamnă contribuabilii să urmărească în continuare canalele de comunicare ale instituției pentru ulterioarele actualizări despre înlăturarea deficiențelor. „Reiterăm, contribuabilii nu vor fi sancționați pentru situațiile în care nu și-au onorat obligațiile fiscale din motive de întrerupere a posibilității accesării serviciilor fiscale electronice determinate de o defecțiune tehnică sau de altă natură, ce nu depind de utilizatori”, se menționează în comunicatul SFS. Potrivit prevederilor art. 240 lit. d) din Codul fiscal, în această situație procedura de examinare a cazului de încălcare fiscală nu poate fi inițiată, iar în cazul inițierii aceasta urmează a fi încheiată.
Totodată, absolvirea de răspundere pentru situațiile în care nu și-au onorat obligațiile fiscale din motive de întrerupere a posibilității accesării serviciilor fiscale electronice urmează a fi verificată în cadrul eventualelor controale fiscale pentru fiecare situație în parte.
În context, autoritatea fiscală atenționează că utilizatorii serviciilor electronice sunt obligați să asigure onorarea obligațiilor corespunzătoare în termen de până la finele zilei următoare celei în care a fost restabilită funcționalitatea serviciilor electronice.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
320 views
The date of publishing:
16 January /2025 11:20
Catalogul tematic
Servicii electronice
Tags:
servicii electronice
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.