News
Digitalizarea procedurilor vamale de autorizare prin noi modificări legislative
La 24 octombrie, în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr. 388-O din 17.10.2024 de modificare a Anexei nr. 1 la Ordinul nr. 462-O din 29.11.2023 cu privire la aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizării procedurilor simplificate în cadrul regimului de tranzit, care introduce prevederi în procesul de autorizare a simplificărilor în cadrul regimului de tranzit, informează Serviciul Vamal. Noile reglementări stabilesc că cererile pentru obținerea autorizațiilor de simplificări în tranzit vor fi depuse exclusiv prin Sistemul de Decizii Vamale (SDV), eliminând dosarele fizice și reducând costurile administrative pentru operatorii economici.
Principalele beneficii ale noilor reglementări:
• Digitalizare completă: Cererile de autorizare vor fi gestionate integral prin SDV, eliminând formalitățile pe hârtie și accelerând procesul de soluționare;
• Reducerea costurilor: Operatorii economici nu vor mai fi obligați să depună documentele în format fizic, ceea ce contribuie la economisirea resurselor;
• Conformitate cu normele UE: Sistemul este dezvoltat în conformitate cu cerințele Regulamentului (UE) 2446/2015, aliniindu-se la standardele europene în domeniul vamal.
Noile reglementări vizează acordarea autorizațiilor de simplificare pentru următoarele categorii:
• Expeditor agreat: permite plasarea mărfurilor în regimul de tranzit fără prezentarea acestora la biroul vamal;
• Destinatar agreat: permite primirea mărfurilor sub regimul vamal de tranzit fără prezentare la vamă;
• Destinatar agreat în sensul TIR: permite recepționarea mărfurilor conform Convenției TIR într-un loc autorizat,
• Utilizarea sigiliilor speciale: prevede aplicarea sigiliilor speciale pentru identificarea mărfurilor aflate în tranzit.
Aceste modificări legislative au fost posibile datorită sprijinului acordat de Comisia Europeană și UNCTAD, care au oferit asistență tehnică pentru dezvoltarea software-ului necesar.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
284 views
The date of publishing:
24 October /2024 11:19
Catalogul tematic
Codul vamal | Servicii electronice
Tags:
digitalizare | domeniul vamal | servicii electronice
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.