Documents and comments
Ce modificări sunt operate în forma PTDA2021
În Monitorul Oficial de astăzi, 4 iunie 2021, a fost publicat Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr. 291 din 28 mai 2021 ,,Cu privire la aprobarea Regulamentului privind instituirea unor măsuri de susținere a activității de întreprinzător”, prin care a fost aprobat formularul Cererii privind prelungirea termenului de prezentare a dărilor de seamă fiscale și a termenului de stingere a obligațiilor fiscale (Forma PTDA2021).
Astfel, Regulamentul privind instituirea unor măsuri de susținere a activității de întreprinzător (în continuare Regulament) este elaborat pentru cazurile imposibilității calculării, raportării și achitării impozitelor, taxelor și altor plăți obligatorii, în contextul Legii nr.62/2021 ,,Privind instituirea unor măsuri de susținere a activității de întreprinzător”.
Concomitent, este de menționat că dreptul de prelungire a termenului de depunere a dărilor de seamă fiscale pentru achitarea impozitelor, taxelor și altor plăți obligatorii conform dărilor de seamă fiscale respective, este aplicabil perioadelor fiscale pentru care termenul de prezentare a dărilor de seamă fiscale și de stingere a obligației fiscale survine în anul 2021.
Exercitarea dreptului menționat se efectuează în baza cererii depuse la Serviciul Fiscal de Stat – Anexă la Regulamentul menționat, cu anexarea copiei certificatului medical și confirmării eliberate de medicul de familie, potrivit căreia conducătorul întreprinderii (reprezentantul acestuia) și/sau o altă persoană cu funcție de răspundere a acesteia care, în virtutea atribuțiilor de serviciu, este obligată să prezinte dările de seamă fiscale și să stingă obligația fiscală în modul și în termenele stabilite de legislație, la data-limită de depunere a dărilor de seamă fiscale și de stingere a obligației fiscale (ultima zi în care, potrivit prevederilor legislației în vigoare, contribuabilul este obligat să prezinte dări de seamă pentru fiecare tip de impozit, taxă sau alte plăți obligatorii și să efectueze achitarea acestora. În acest context, se va ține cont de prevederile art. 129 alin. 8) din Codul fiscal), s-a aflat în concediu medical în legătură cu tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2.
În acest context, comunicăm că cererile de prelungire a termenului de depunere a dărilor de seamă fiscale, urmează a fi depuse prin utilizarea semnăturii electronice la adresa electronică: mail@sfs.md, sau pe suport de hârtie - la adresa Aparatului Central al Serviciului Fiscal de Stat: MD-2005, mun. Chișinău, str. Constantin Tănase nr. 9.
Prin urmare, Direcțiile deservire fiscală, urmare a recepționării cererii și anexelor corespunzătoare, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare, vor verifica dacă la data limită de depunere a dărilor de seamă fiscale și de stingere a obligației fiscale la buget, pentru care se solicită prelungirea termenului, conducătorul întreprinderii (reprezentantul acestuia) și/sau o altă persoană cu funcție de răspundere a acesteia se afla în concediu medical în legătură cu tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, în baza documentelor prezentate, precum și corectitudinea datelor incluse în cerere, în special a termenului indicat în art. 1 pct. 4 din Legea nr.62/2021.
Astfel, în baza actelor prezentate și potrivit reglementărilor interne, Serviciul Fiscal Stat, în termen de 15 zile de la prezentarea cererii și a documentelor aferente, va asigura ajustarea de rigoare a situației fiscale a contribuabilului în Sistemul Informațional al Serviciului Fiscal de Stat.
Totodată, relatăm că pentru dările de seamă aferente BASS, în aceeași zi sau în ziua imediat următoare de la completarea Registrului cererilor privind prelungirea termenului de prezentare a dărilor de seamă fiscale și a termenului de stingere a obligațiilor fiscale pentru achitarea impozitelor, taxelor și altor plăți obligatorii, Direcția evidență și informații fiscale din cadrul Serviciului Fiscal de Stat va remite cererea cu statutul acceptat, prin scrisoare de însoțire către Casa Națională de Asigurări Sociale, la adresa de e-mail secretariat@cnas.gov.md, pentru asigurarea înscrierilor de rigoare în sistemul informațional al Casei Naționale de Asigurări Sociale.
Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr. 291 din 28 mai 2021 va fi pus în aplicare începând cu data de 4 iunie 2021.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1332 views
The date of publishing:
04 June /2021 08:09
Catalogul tematic
Dare de seamă fiscală | Legislație fiscală
Tags:
ordin SFS | dare de seamă | obligaţie fiscală | activitate de intreprinzator
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.