News
Achiziții publice: Grupul de lucru și Acordul-cadru de atribuire a contractelor
Potrivit proiectului, grupul de lucru se formează printr-o decizie (ordin) sau dispoziţie din cel puţin 5 membri permanenți, iar în cazuri temeinic justificate, din cel puţin 3 membri, inclusiv președintele și secretarul.
Autoritatea contractantă va nominaliza și membrii supleanți, care sunt numiți în cadrul grupului de lucru în cazul imposibilității participării membrului titular. Totodată, aceasta este în drept să creeze mai multe grupuri de lucru, în funcţie de domeniul în care se efectuează achiziţia.
În componența grupului vor fi incluși și reprezentanți ai societății civile, în cazul în care a fost depusă o cerere scrisă în acest sens cu cel puțin două zile până la data-limită de depunere a ofertelor. Reprezentanții societății civile nu pot constitui mai mult de o treime din componența totală a grupului. Totodată, ei au drept de vot consultativ sau dreptul la opinie separată, care se expune în actul deliberativ al grupului de lucru respectiv și sunt incluși în componenţa grupului de lucru pentru fiecare procedură de achiziţie publică în parte.
Membrii grupului sunt obligați să asigure eficiența achizițiilor publice pentru necesitățile autorității contractante, participarea pe scară largă a operatorilor economici la procedurile de achiziție publică în scopul asigurării concurenței. De asemenea, ei asigură obiectivitatea și imparțialitatea în cadrul procedurilor de achiziție publică, transparența și publicitatea procedurilor și informarea operatorilor economici despre operarea modificărilor în documentația de atribuire, precum și despre rezultatele procedurii de achiziție publică.
Toate persoanele incluse în componența grupului de lucru au obligaţia de a semna, pe propria răspundere, o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate.
Un alt proiect ce urmează a fi analizat este cel al Regulamentului cu privire la acordul-cadru ca modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice – o modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice care poate fi utilizată după aplicarea unei proceduri de achiziție și care stabilește condițiile esențiale pentru contractele subsecvente care urmează să fie atribuite, inclusiv cerințele pentru selectarea operatorului economic.
Acordul-cadru poate fi utilizat de autoritatea contractantă când necesitatea acesteia cu privire la achiziționarea de bunuri, lucrări sau servicii are un caracter repetitiv, ce poate fi prevăzut cu limite minimale și maximale pentru o perioadă determinată, iar bunurile ce satisfac cerințele autorității pot face obiectul unui contract subsecvent.
De asemenea, acesta se utilizează datorită naturii specifice a obiectului achiziției referitoare la caracteristicile tehnice și de performanță care evoluează rapid pe piață, precum și în alte cazuri când autoritatea contractantă decide utilizarea acordului-cadru ca modalitate specială de atribuire prin prisma eficacității și eficienței achiziției planificate.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1326 views
The date of publishing:
01 July /2020 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
achizii publice | Proiect | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.