News
Antreprenoriatul social: prezentul și viitorul domeniului
Scopul antreprenoriatului social este soluționarea unor probleme sociale și sporirea gradului de ocupare a persoanelor din grupurile defavorizate, implicarea lor în activități economice, facilitarea accesului acestora la resurse și servicii, contribuirea la creșterea incluziunii sociale, crearea locurilor de munca etc.
În scopul implementării măsurilor de consolidare a pieței muncii prin prisma oferirii unor instrumente de susținere a angajatorilor, Ministerul Finanțelor a elaborat proiectul Hotărârii de Guvern ce vizează subvenționarea locurilor de muncă, a informat în cadrul evenimentului, secretarul de stat al Ministerului Finanțelor, Dorel Noroc, care a îndemnat persoanele interesate să vină cu propuneri de îmbunătățire a proiectului.
Documentul urmărește susținerea pieței muncii prin diminuarea constrângerilor existente, având ca efect creșterea numărului de persoane încadrate în câmpul muncii, în special din rândul tinerilor, și reîncadrarea persoanelor care și-au pierdut locul de muncă în perioada stării de urgență, susținerea persoanelor cu dizabilități, precum și a mediului de afaceri și a organizațiilor necomerciale prin subvenționarea cheltuielilor privind plata salariului.
Creșterea economică este mai intensă și durabilă atunci când distribuirea veniturilor este echitabilă, de aceea este important să asigurăm încadrarea în câmpul muncii a fiecărui cetățean și să utilizăm la maximum orice rezervă umană. Trebuie să existe un sprijin permanent pentru persoanele cu dizabilități, care poate fi efectuat prin aplicarea a două mecanisme: unul ține de anumite facilități fiscale și, respectiv, de subvenționări directe. Accentul trebuie pus pe subvenționare, pentru a asigura o continuitate și competitivitate, a afirmat Dorel Noroc.
După cum a menționat secretarul de stat al Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Tatiana Zatîc, în anul 2019 au fost lansate două programe-pilot pentru facilitarea angajării persoanelor defavorizate, care prevedeau subvenționarea angajatorilor pentru angajarea persoanelor cu dizabilități și subvenționarea agenților economici pentru crearea sau adaptarea locurilor de muncă pentru aceste persoane.
Urmare a pilotării măsurilor respective, în anul 2019 au beneficiat de subvenții 27 de angajatori care au angajat 45 șomeri din categoriile menționate, iar pentru crearea/adaptarea locurilor de muncă de subvenții au beneficiat 3 angajatori, fiind angajate în câmpul muncii 7 persoane, a informat secretarul e stat al MSMPS.
Conform unui studiu prezentat în cadrul evenimentului, în țara noastră 4 societăți cu răspundere limitată au obținut prin intermediul Comisiei Naționale pentru Antreprenoriat Social statutul de întreprindere socială.
Amintim, statutul de întreprindere socială/întreprindere socială de inserție se atribuie pe un termen de 3 ani, cu posibilitatea prelungirii dacă se face dovada că sunt respectate condițiile care au stat la baza atribuirii statutului respectiv, şi se obține din momentul înscrierii sintagmei respective în actele de constituire ale întreprinderii şi în registrul de stat în care se înregistrează persoana juridică respectivă.
Cu toate că Legea nr. 105/2018 cu privire la promovarea ocupării forței de muncă și asigurarea de șomaj conține măsuri pentru ocuparea persoanelor cu dizabilități, experții consideră că este nevoie de elaborarea unei legi speciale dedicate antreprenoriatului social, precum și armonizarea cadrului legal conex cu această lege.
Cadrul legislativ ar trebui să identifice și să dezvolte mecanisme de sprijin pentru entitățile de economie socială și să creeze un spațiu propice pentru măsurile adaptate nevoilor specifice economiei sociale, consideră experții din domeniu.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
898 views
The date of publishing:
18 February /2021 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
antreprenoriat social | Conferinţă | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.