News
Camera de Comerț și Industrie continuă digitalizarea serviciilor
Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) continuă să-și dezvolte platforma online www.client.chamber.md cu scopul de a-și moderniza și simplifica serviciile în domeniul expertizei mărfurilor, evaluării bunurilor și emiterii de certificate de origine preferențiale.
Din iunie 2021, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a început să emită rapoarte electronice privind expertiza și evaluarea, ceea ce va permite întreprinderilor să utilizeze toate serviciile disponibile pe platformă exclusiv online.
Astfel, suplimentar la depunerea cererilor online pe platforma client.chamber.md, beneficiarul va putea primi documentul solicitat în format electronic (semnat cu semnătura electronică), prin email. Raportul semnat cu semnătură electronică, are aceeași valoare juridică ca și cel eliberat anterior pe suport de hârtie. (Procedura de perfectare a rapoartelor electronice a fost aprobată prin Decizia Biroului Executiv al Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, nr. 41/1 din 28 mai 2021).
Astăzi, când antreprenorii și-au stabilit obiective de optimizare a costurilor, iar numărul tranzacțiilor online este în continuă creștere, noua platformă online devine un instrument necesar și solicitat pentru afaceri.
Peste 50 de agenți economici din domeniul industriei și produselor agricole s-au conectat deja la Platforma www.client.chamber.md, apreciind avantajele:
- Serviciul de depunere a cererilor online economisește timp și costuri pentru companii. Cererea poate fi depusă online de oriunde și oricând, evitând deplasarea la sediul central al CCI a RM și la filialele regionale.
- Platforma poate fi accesată de pe un computer sau telefon mobil conectat la Internet.
- Utilizatorii pot alege în mod independent cum să semneze cererea prin serviciul MSign (semnătură electronică, semnătură mobilă sau buletin informativ electronic).
- Plata pentru servicii este disponibilă prin intermediul transferurilor bancare online sau a terminalelor de plată (Terminal Runpay - fără comisioane suplimentare).
- Documentele executate pot fi emise la cererea companiei în format electronic cu semnătura electronică a Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
În ultimii ani, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova implementează activ strategia pentru transformarea digitală a serviciilor sale. În contextul restricțiilor impuse de pandemia COVID-19, în 2020, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a îndemnat mediul de afaceri să utilizeze serviciile digitale pentru a reduce impactul restricțiilor asupra activității comerciale. Antreprenorii pot participa deja la expoziții virtuale www.virtual-fairs.md seminare web, consultări pe diverse teme, forumuri de afaceri, dar și pot solicita expertiza, evaluarea mărfurilor și serviciilor online. Până la sfârșitul anului, este planificată adăugarea a încă trei servicii pe platforma online www.client.chamber.md: Carnet ATA pentru export temporar; Certificate electronice de origine; Avize de atestare a impedimentului justificator - forță majoră.
Lucrările continuă și la platforma de învățare la distanță Academy.chamber.md; precum și la Registrul membrilor Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova - https://chamber.md/membrii-cci.
Pentru mai multe detalii despre utilizarea platformei online, accesați link-ul: https://expertiza.chamber.md/servicii-online/.
Pentru a fi la curent cu toate evenimentele organizate de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, precum și cu serviciile oferite mediului de afaceri, urmăriți actualizările pe site-ul CCI a RM și paginile de pe rețelele sociale:
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1054 views
The date of publishing:
11 June /2021 12:53
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Tags:
servicii electronice
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.