News

Cele mai performante întreprinderi autohtone au fost apreciate în cadrul „Galei Businessului Moldovenesc”

În anul curent,  Gala Businessului Moldovenesc, ceremonia de decernare a distincțiilor învingătorilor concursurilor „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității” s-au desfășurat, în premieră, în format online. Evenimentul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală și implicarea Centrului Național Anticorupție. Prin intermediul evenimentului transmis live au fost nominalizați participanții și anunțate rezultatele concursurilor. 

 

În deschiderea evenimentului online, Sergiu Harea, președinte al Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a subliniat că: „Gala Businessului Moldovenesc a anului 2020 prezintă cele mai notorii companii care sunt caracterizate prin excelență, capacitate de a inova și de a crea valoare, dar îndeosebi prin a demonstra rezistență, ambiție și îndrăzneală. Vreau să menționez că în cadrul acestei ediții sunt premiate nu doar companii care au înregistrat cifre mari în activitatea economică, dar și companii medii și mici, și chiar unele în fază de debut, care promovează activ brandul născut în Republica Moldova, peste hotarele ei.”

 

În cuvântul de salut adresat participanților și laureaților, Viorel Iustin, Director general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, a menționat că: „Pentru AGEPI, acest concurs are o semnificație deosebită, dat fiind faptul că, anume începând cu depunerea unei cereri de înregistrare a mărcii, la agenție, solicitanții fac primul pas în dezvoltarea unui brand de succes, asigurându-și toate drepturile exclusive pe piață și investind inteligent în active nemateriale. ”

 

Totodată, în cadrul evenimentului Gala Businessului Moldovenesc transmis live, cu un mesaj de mulțumire și apreciere către antreprenori și reprezentanții mediului de afaceri a venit Ion Chicu, Prim-ministru al Republicii Moldova: „Anul acesta economia Republicii Moldova, ca și cea regională și cea mondială, este lovită de o criză generată de pandemia COVID-19. Efectele acestei crize pandemice sunt resimțite de toate sectoarele economice ale Republicii Moldova și în aceste condiții admirăm talentul, curajul și profesionalismul înalt al Dumneavoastră manifestat în această perioadă. Majoritatea ați reușit să păstrați locurile de muncă, să continuați activitatea în condiții foarte vitrege, să mențineți cu efortul financiar sustenabilitatea bugetară a Republicii Moldova.”

 

La ediţia curentă a concursului „Marca comercială a anului” s-au înscris 82 de participanți, care au concurat la cele 14 nominalizări şi 11 categorii ale concursului.

 

Participanților le-au fost înmânate premiile conform următoarelor nominalizări:
„Debutul anului” - 7 companii au fost premiate;
„Aprecierea consumatorului” - 3 companii;
„Export” - 3 companii;
„Inter” - 4 companii;
„Marcă consacrată” - 4 companii;
„Rebranding” - 2 companii;
„Responsabilă Social” - 8 companii;
 „Liderul Anului” - 12 companii;
„Femeia în afaceri” - 5 companii ;
„IMM-ul Favorit al Anului” - 2 companii;
„Reputație și încredere” - 14 companii;
„Contribuţie importantă la dezvoltarea durabilă”, nominalizare introdusă în parteneriat cu PNUD Moldova - 3 companii au fost premiate.

 

Totodată, în acest an, concursul „Marca comercială a anului” a fost completat cu o nouă nominalizare – „Implementarea standardelor de integritate în sectorul privat”. Nominalizarea a fost susținută de către CNA şi PNUD Moldova, proiectul „Lupta cu corupția prin consolidarea integrității în Republica Moldova”, implementat cu sprijinul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Norvegiei”. Astfel, în cadrul acestei nominalizări 12 companii au fost premiate.

 

Reamintim că, „Marca comercială a anului” este la cea de-a XVII-a ediţie și reprezintă unul dintre cele mai eficiente instrumente de creștere a competitivității şi sporire a capacităților întreprinderilor autohtone în crearea şi promovarea mărcilor comerciale pe piața internă şi externă prin evaluarea calitativă a acestora de către un juriu profesionist, dar și pe baza opiniei consumatorilor.

via | agepi.gov.md

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1018 views

The date of publishing:

20 August /2020 08:33

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

business | premii | integritate | concurs

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon