News
Cererile pentru înregistrarea cu statut de șomer vor fi depuse online
Modificările sunt propuse în contextul digitalizării și automatizării procedurii de acordare a ajutorului de șomaj, ceea ce va permite ca decizia de stabilire a acestuia să fie emisă odată cu înregistrarea statutului de șomer. Astfel, va fi posibilă ținerea evidenței șomerilor doar în sistemul informațional și vor fi eliminate costurile aferente păstrării pe hârtie.
Totodată, modificările presupun și stabilirea automată a cuantumului și duratei de plată a ajutorului de șomaj de către sistemul informațional al Casei Naționale de Asigurări Sociale în baza datelor din decizia privind stabilirea dreptului la ajutor de șomaj emisă de către subdiviziunile teritoriale ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, ceea ce va permite eliminarea termenului de 30 de zile în care se realizează calculul de către CNAS conform prevederilor în vigoare.
În același timp, în cazul în care informația necesară pentru stabilirea cuantumului ajutorului de șomaj este incorectă sau incompletă, ajutorul va fi stabilit după apariția informației necesare, iar deciziile vor fi înregistrate în Registrul electronic al deciziilor de stabilire a dreptului la ajutor de șomaj.
Proiectul conține și prevederi referitoare la modul de confirmare a stagiului de cotizare realizat până la 1 ianuarie 1991. Astfel, stagiul de cotizarea se va confirma în baza informației scanate din carnetul de muncă și înregistrate în Registrul de stat al evidenței individuale în sistemul public de asigurări sociale.
Implementarea prevederilor va fi finanțată din mijloacele proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, costurile fiind estimate la circa 1,8 mil.lei.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1576 views
The date of publishing:
09 July /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
cerere | ajutor de somaj | online | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.