News

Comerțul interior: reglementarea vânzării produselor la preţ redus

Prin comercializare a produselor/serviciilor la preţ redus, în sensul Legii nr. 231/2010 cu privire la comerțul interior, se înţelege: vânzări de lichidare; vânzări de soldare; vânzări efectuate în unităţile comerciale de tip magazin de fabrică; vânzări promoţionale. Aceste norme vor fi introduce în legislație odată cu intrarea în vigoare a completărilor la Legea nr. 231/2010, prevăzute de un proiect de lege ce urmează a fi adoptat în Parlament.
 
Conform prevederilor proiectului, vânzările la preț redus, în cazul în care se vor desfășura peste orele de program și se estimează că vor implica aglomerații de persoane și vehicule peste medie în zonele adiacente unității comerciale urmează a fi aduse la cunoștință în scris autorității administrației publice locale în a cărei rază teritorială este amplasată unitatea comercială respectivă, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de începerea vânzărilor sau cu o zi lucrătoare până la lansarea publicității cu privire la vânzările cu preț redus.
 
Prin vânzare de lichidare se va înţelege orice vânzare precedată sau însoţită de publicitate şi anunţată sub denumirea de „lichidare” şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a totalităţii sau numai a unei părţi din stocul de produse dintr-o unitate comercială.
 
Vânzare de soldare se va considera orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea „soldare/soldări/solduri/reduceri” şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri sezoniere dintr-o unitate comercială cu amănuntul. În acest caz documentele contabile justificative care atestă că stocul de produse propus pentru soldare a fost constituit cu cel puţin 15 zile înainte de data de început al vânzării de soldare vor fi păstrate timp de 3 ani pentru a putea fi prezentate, ori de câte ori este nevoie, organelor de control abilitate.
 
Vânzările efectuate din magazinul de fabrică vor fi vânzările din producţia proprie, efectuate direct consumatorilor de către producători (procesatori), aceştia îndeplinind obligaţiile ce revin oricărui comerciant care desfăşoară comerţ cu amănuntul.
 
Proiectul prevede ca vânzările promoţionale să fie vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry/prestările de servicii de piaţă care pot avea loc în orice perioadă a anului, cu condiţia ca să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum şi la servicii vândute ori, după caz, prestate în mod curent. Nu se vor considera vânzări promoţionale acţiunile de promovare efectuate de producători (procesatori); acţiunile de lansare de produse/servicii noi pe piaţă.
 
Totodată este propusă introducerea normei conform căreia produsele aflate la comercializare cu preţ redus/oferte promoţionale cu 3 zile înainte de expirarea datei durabilităţii minimale/datei-limită de consum aferente produselor alimentare sau a termenului de valabilitate/datei de minimă durabilitate aferente produselor nealimentare se sortează şi se expun la comercializare pe rafturi sau în standuri delimitate vizibil, cu informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor. Nerespectarea acestor prevederi se va considera practică comercială incorectă şi se va sancţiona conform legislaţiei.
 
Autorii proiectului propun ca reglementările propuse să intre în vigoare peste 6 luni de la data publicării legii.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Parlamentul Republicii Moldova

1519 views

The date of publishing:

04 November /2020 08:00

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

comerţ interior | proiect de lege | pret redus | monitorul.fisc.md

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon