News
Competiția dosarelor va substitui proba scrisă în concursul de ocupare a funcțiilor publice de nivel superior
Scopul proiectului este revizuirea mecanismului de organizare și desfășurare a concursului pentru categoria funcționarilor publici de conducere și anume a conducătorilor şi adjuncților conducătorului organului din subordinea ministerelor şi altor autorităţi administrative.
Astfel, ținând cont de ierarhizarea funcțiilor publice, de specificul acestora și de cerințele față de candidații la funcțiile manageriale, se propune înlocuirea probei scrise ca etapă a concursului cu etapa competiția dosarelor, care include analiza conceptului de dezvoltare instituțională, experiența și reputația candidatului.
Competiția respectivă va consta în selectarea de către comisia de concurs a candidaților în baza dosarelor depuse și aprecierii conceptului de dezvoltare instituțională, experienței și reputației, care se va face prin punctare (de la 1 la 10) separat de către fiecare membru al comisiei de concurs.
În cazul concursurilor pentru ocuparea unei funcții publice de conducere de nivel superior sau a unei funcții publice de conducere și adjunct al conducătorului vor fi excluși din concurs candidații care au obținut la interviu nota finală mai mică de 7,5.
De asemenea, proiectul vine cu o abordare echilibrată a listei întrebărilor destinate fiecărei categorii de funcții publice. Astfel, lista a fost extinsă, fiind incluse întrebări despre motivația de accedere la funcția publică, despre etica profesională și buna reputație etc.
În același timp, se propune ca, pe lângă certificatul medical și cazierul judiciar, și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului, să poată fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. Reamintim, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Totodată, Executivul a aprobat și proiectul hotărârii de Guvern cu privire la comanda de stat privind dezvoltarea profesională a funcționarilor publici în anul curent. Aceasta include 13 programe de instruire pentru 1100 persoane, inclusiv 750 persoane din APC și 350 persoane din cadrul APL. Realizarea programelor de instruire se încadrează în limita mijloacelor financiare alocate în acest scop pentru anul 2022, în sumă de 1031,2 mii lei.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
984 views
The date of publishing:
24 February /2022 07:57
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
concurs | functii publice | nivel superior | proiect hotarire guvern
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.